Rabu, Ogos 29, 2007

Trip Pulau Angsa

Trip ini diadakan pada 11/8 - 12/8/2007. Trip ini disertai oleh 13 peserta yang terbahagi kepada 2 kumpulan.

Kumpulan Ryobi:
  1. Rashid
  2. Izad
  3. Salim
  4. Faizal
  5. Syamrim
  6. Khairul Nizam
Kumpulan Daiwa:
  1. Hanisham
  2. Sy. Jafari
  3. Noh
  4. Hussin
  5. Uwais Mokhtar
  6. Dawod Mohidin
  7. Yusof Ibrahim


Bergambar sebelum naik bot

Kami telah sampai di jeti lebih kurang pukul 4 petang. Selepas mengisi perut, barang-barang pun diangkut kedalam bot. Lebih kurang 15 minit kemudian bot mula bergerak keluar dari jeti Kuala Selangor. Pergerakan bot perlahan kerana keadaan laut yang sedikit bergelora.



Bot geng-geng Ryobi



Wajah-wajah ceria semasa bot mula-mula jalan.... Pas ni taulah korang

Bot belayar lebih kurang 2 jam dari jeti. Selepas melintasi Pulau Angsa, tekong bot telah melabuhkan sauh di port pertama. Apa lagi, umpan pun dilabuhkan lah.... Hasil... Gelama.



Pulau Angsa

Selepas Maghrib bot bertukar port lagi. Kali ni disekitar Pulau Angsa. Port Tong Karat ikut kata tekong. Hasil!!! Kali ini lumayan sikit sbb dapat ikan duri.. hehehhhe.... Aktiviti malam tu lebih tertumpu kepada ikan duri dan gelam. Malam tu arus bawah sekitar Pulau Angsa mulai laju. Batu ladung saiz 12 pun boleh terapung beb...... Bot kerap berpindah port sbb hasil sama iaitu duri dan gelama. Lepas pukul 3 pagi, masing-masing dah terbaring atas lantai bot. Keletihan dek dilambung ombak.



Pagi hari kedua

Pagi hari kedua, awan dah mula berarak mendung. Angin yang mula tadi sepoi-sepoi bahasa dah mula bertiup kencang disertai dengan hujan renyai-renyai. Tanda-tanda ribut akan datang telah mula kelihatan. Tekong pindah lagi. Kali ni betul-betul dibawah pemancar satelit Pulau Angsa. Ombak telah mula mengoleng bot. Ombak telah mula menjadi besar. Safety jacket dah tersisip kemas dibadan masing-masing. Tahu takut bila tengok ombak dah mula menghempas bot. Mancing tetap diteruskan. Kali ni tekong telah menaikkan Jenahak dalam lingkungan 4 kilo dengan umpan Sotong Kurita. Berdesit 'drag' pancing wak tekong tu melayan jenahak. Jenahak berjaya didaratkan. Kami still layan gelama ngan duri lagi. Adoiii.. banyak benor spesis ni kat Pulau Angsa. Setelah menunggu hampir sejam, bot pindah lagi. Kali ini atas lagi dari Pulau Angsa. Keadaan masa tu dah macam tak mengizinkan kami pergi lebih jauh. Bot pun macam dah tak mampu nak belah ombak. Sampai disebuah pulau, kami sepakat untuk balik ke pangkalan kerana ombak terlalu besar dan masing-masing dah senyap sebab dah mula pening-pening lalat. Pulak tu dengan bot yang beroleng dihempas ombak membuatkan masing-masing kecut perut kot.... hhhehehehehhe.....

Setelah menempuh perjalanan pulang yang agak mencabar mental, akhirnya bot selamat tiba dipengkalan. Alhamdulillah, kami selamat sampai. Hasil keseluruhan hanyalah ikan gelama dan ikan duri. Hasil tangkapan dibahagi sama rata dan kami berangkat pulang lebih kurang pukul 4 petang. Trip ini adalah yang pertama kepada para-para 'beginer'. Keseluruhannya trip ni berjaya dan trip ni jugak dapat tengok ada yang kantoi sbb mabuk termasuklah aku sekali. 2 hari 2 malam mabuk darat... HAHAHHAHAHA...........

0 Juri Propesional:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.