Khamis, November 29, 2007

Anda dan Kehilangan

"Kadang2 ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan,petir dan kilat... Kite bersedih... dan tertanya2... kemana hilangnya matahari, Rupa2nya..ALLAH nak hadiahkan kita pelangi... "

Itulah hakikat hidup kita sekarang. Bukan anda sahaja tapi termasuklah saya. Kadang-kadang dalam kehidupan seharian kita inginkan yang terbaik untuk diri kita sehingga sanggup buat apa sahaja bagi merealisasikan segala impian TAPI kita lupa bahawa apa yang kita kejar tu sebenarnya bukan yang terbaik untuk diri kita. Kadang-kadang kita menangis bila kenangkan apa yang kita hilang tapi pernahkan kita fikir apa yang akan kita dapat. Patutkah kita menangis meratapi sesuatu yang hilang yang dah pasti bukan hak kita. Kita lupa bahawa setiap kejadian yang terjadi dalam hidup ini ada hikmah dan bukan sengaja suka-suka di jadikan. Dalam masa-masa tertentu, kita selalu harapkan apa yang kita ada sekarang akan kekal sampai bila-bila tanpa kita fikir setiap sesuatu tu takkan kekal selama-lamanya. Setiap masa kenangan kehilangan sesuatu berharga akan tetap menghantui diri kita. Terpulang pada kita bagaimana menghadapi situasi tersebut. Adakah perlu difikirkan hingga menjejaskan prestasi kerja dan kesihatan atau lupakan sahaja masalah tu. Bak kata orang-orang melayu... MALAS NAK PIKIR.... Pada saya, tak payah sakitkan otak nanti kena migrain. Mana yang boleh kita fikir, fikirkan tapi kalau fikir sampai terjejas pretasi kerja dan kesihatan baik jangan fikir. Biarkanlah kehilangan tu terus berlaku kerana dalam hidup ni kita akan menghadapi bermacam-macam kehilangan dan dalam bermacam bentuk. Pasrahlah dgn segala yang terjadi kerana setiap yang terjadi hari ini akan ada hikmah dihujung jalan sana cuma kita belum nampak atau berfikir dengan apa yang berlaku hari ini. Jangan ingat apa yang anda inginkan itu adalah yang terbaik untuk diri anda. Segala-galanya bakal ditentukan oleh Nya kelak.

0 Juri Propesional:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.