Rabu, November 28, 2007

Pulau Angsa Lagi

Trip ini diadakan pada 17/11/2007 hingga 18/11/2007. Disertai oleh 12 orang kaki pancing dari Ace Anglers Team. Terbahagi kepada 2 bot.

Bot 1
  1. Rashid (Chief merangkap chef)
  2. Izad
  3. Apen
  4. Salim
  5. Asri
  6. Osman
Bot 2
  1. Fazdli (Chief merangkap chef)
  2. Abg Joe
  3. Sham
  4. Hussin
  5. Nizam
  6. Roslan


Peralatan perang




Loading Peralatan perang masuk dalam Frontier Izad


Kami sampai di jeti Jeram lebih kurang pukul 6 petang dan bot Ahlong telah sedia menunggu. Barang-barang terus di punggah ke dalam bot. Berat sama di pikul, ringan sama dijinjing. Segalanya selesai dalam
masa yang singkat.


RAshid & Asri




Baiki bot bocor agaknya diorang ni.


Selesai proses pengambilan umpan hidup iaitu Sotong Kurita dan udang, bot mula bergerak. Waktu ni matahari telah mula tenggelam. Indahnya Ya Allah ciptaan engkau... Terasa betapa kecilnya diri ni bila berada ditengah laut diwaktu matahari mula tenggelamkan diri.
Perjalanan ke Pulau Angsa mengambil masa lebih kurang 1 ke 2 jam. Masing-masing sibuk layan perasaan. Bestnya kalau hari-hari aku dapat kenikmatan macam ni. Jauh dari aku fikirkan segala masalah peribadi dan kerja. Tenangnya kepala otak masa tu. Dari jauh kelihatan menara pemancar Rumah Api Pulau Angsa berkelip-kelip seolah-olah memanggil bot-bot supaya segera berlabuh. Emmm... sampai je, sauh pun diturunkan. Maka.... bermulalah aktiviti memancing.... hihihihihi... aku nak pegi sembahyang jap. Pas ni sambung. Sambil tu tengoklah gambar-gambar ni dulu.



Indahnya......



Mentari tenggelam diufuk Barat


Sambung kembali.... Aktiviti memancing bermula. Dalam trip ni mmg hampir keseluruhan kami dapat gelama. Yang paling besar bersaiz 1 kg. Banyak plak tu. Mmg tak termakan ikan gelama kitorang. Gunalah umpan apa pun. Mesti naik gelama. Tengok jelah gambar kat bawah ni. Inilah hasil tangkapan kitorang untuk 1 hari 1 malam tersebut.




Hasil tangkapan



Bahagi hasil tangkapan macam kat pasar malam

Kesimpulannya, trip ni meriah dengan gelak tawa, usik mengusik dan secara tak langsung dapat lupakan seketika segala masalah baik peribadi atau kerja. Itulah memancing, hasil tak penting tapi nilai persahabatan dan kemeriahan itulah segala-galanya. Kepada yang terlibat, jutaan terima kasih atas segala sumbangan tenaga dan wang ringgit. I'allah, ada usia jumpa lagi kita di trip yang akan datang. Selamat Memancing untuk semua.

0 Juri Propesional:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.