Rabu, September 03, 2008

Dah sampai Malaysia

Salam semua.... Untuk pengetahuan korang semua aku dah ada kat Malaysia skang ni. Emmm.. lepas dah azab 2 minggu berada di Korea Selatan. Soalan pertama yang bermain dalam pale korang aku nak jawab. Makanan kat sana ada susah sikit untuk orang yang pikir jauh cam aku. Perasan lah pulak. Takdelah jauh sangat aku pikir. Mane yang jenis seafood aku tibai tapi benda yang biase aku makan kat Malaysia lah. Cth macam Burger Shrimp Mc Donald dan Seafood Fantasy Pizza Hut. Boleh kata benda-benda tu selang sehari aku makan. Pastu malam plak belasah maggi..... Naik jemu sioootttt makan maggi. Jangan ada orang tu hidang maggi kat aku sudahlah bila aku pegi umah dia nanti. Mau kejang urat saraf aku tengok maggi.


Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon


Dua orang kawan-kawan aku.

Yang bestnya kat sana bila time berjalan. Emmm.. mmg syok bila pegi tempat-tempat yang jadi daya tarikan diorang. Tapi banyak lagi tempat aku belom pegi. Tak taulah bila plak nak pegi lagi sebab bulan 10 ni aku akan pegi lagi ke sana tapi ke Busan. Busan ni jaraknya lebih kurang macam KL ngan Penang. So tak bolehlah nak jalan2 ke Itaewoon, Namdaemon dan Dongdaemon lagi. Korang nak tau tak apa tempat2 tu. Aku cite satu2. Itaewoon adalah satu tempat terdapatnya banyak restoran makanan halal. Kat sini banyak restoran dari Pakistan, Iran dan India. Kira mmg boleh belasah cukup2 lah makanan halal kat sini. Harga taklah mahal snagt bila bandingkan ngan duit diorang. TAPI jangan bandingkan ngan duit kita sbb automatik akan jadi mahal. Nasi beriani ayam atau kambing akan jadi harga RM30 sepinggan ngan duit kita. Mahalkan... Agak2 korang ler, kat malaysia nak ke korang makan kalau nasi sepinggan semahal tu. Mesti tak kan... Tapi bila bayar ngan duit diorang sekitar 10 Dolar je pun sepinggan. Taklah mahal sgt. Dan untuk pengetahuan korang kat Itaewoon ni ada masjid dan satu2nya masjid kat Bandaraya Seoul.....


Kat Restoran Mazwan, Itaewoon


Restoran Motti Mahal, PyeongTaek

Namdaemon plak ala2 Petaling Street kat KL. Kat sini terlalu banyak orang jual Brooch Korea. Rambang beb biji mata bila pegi sini. Emmm.. pada sesapa yang berminat untuk berniaga Brooch ni bolehlah datang sini untuk bawa balik jual kat Malaysia. Last sekali Dongdaemon. Kat sini plak Textile Market. Kalo tak silap aku ada lebih kurang 4000 lebih kedai kat dalam kompleks ni. Cuba korang bayangkan. Banyak gile. Memang penat bila berjalan kat dalam tu. Kat sinilah tempat untuk mencari kain Sutera Korea. Sangat cantik dan sesuai untuk buat baju kurung. Lepas ni aku datang aku nak beli untuk yang tersayang plak.


Dongdaemon Stadium


Kat stesen Subway


Dongdaemon (Textile Market)


Nasi Beriani Kambing


Masjid Itaewoon

Dalam Masjid Itaewoon.


Bersama dengan Abg Nasa (Risda State Director)


Mercu tanda Incheon

Inilah antara gambar-gambar yang sempat aku rakamkan sepanjang 15 hari kat sana. Nanti kalau takde aral yang melintang bulan 10 aku kesana lagi. Tak taulah pulak bape lama kali ni. Sian kat cayang aku kena tinggal selalu. Sabar yer..... Lama giler aku nak update blog ni. Siap ada makcik tu ugut-ugut aku lagi taknak message ngan aku kalo aku tak siap update. Takot gak rase ugutan dia tu... hehhehe... Syyyysss.... jgn kasi tau sama dia ehhhh. Nanti dia majok. Susah nak pujuk makcik ni kalo dia dah start majok.... Jumpa lagi lain kali. Salam sayang dan salam rindu untuk semua. Selamat menjalani ibadah berpuasa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.