Khamis, Jun 18, 2009

Perkara yang korang tak tahu tentang aku masa aku kecik

Masa kecik dulu aku BULAT.... Orang blok 10 panggil aku echam. Siba ngan Muthusamy pun panggil aku echam. Cuma skang ni je nama komersial sikit. HANISHAM. Pastu skang ni dah ader blog nama blog aku pun Echam.COM.

Dulu masa kecik-kecik aku ada satu tabiat paling best serta paling nikmat. Main TIKAM 10 sen kat kedai Siba, Muthusamy dan kadang-kadang kat kedai Wak Jepri. Pernah sekali aku main tikam aku menang. Menang makan cekedis banyak2 sebab semua yang aku tikam tak kena. Aritu aku tak makan nasi dah bila malam sebab dah kenyang makan penyangkut baju yang mak aku suapkan. Penyangkut baju ialah sesuatu yang amat aku takuti. Masa kecik-kecik dulu pernah gak pikir nak pegi tikam je orang yang cipta penyangkut baju ni. Penyangkut baju ialah satu-satunya senjata paling berbahaya yang mak aku ada dan merupakan senjata paling aku takuti. Pendek kata sifir 2 aku boleh hafal dalam masa 5 minit kalau penyangkut baju ada kat depan aku.

Masa kecik-kecik dulu aku ada banyak cita-cite. Masa Tadika bila cikgu tanyer nak jadi apa aku cakap nak jadi doktor. Tapi bila sekali tu naik bas Leng Huat pegi Jerantut, aku nampak macam best je jadi drebar bas. Terus start haritu cita-cita aku tukar nak jadi drebar bas Srijengka ngan Leng Huat plak. Nape ntah aku suka sgt nak jadi drebar bas tu. Bila naik sekolah menengah aku dah takde cite-cite. Pernah sekali bila cikgu tanyer aku nak jadi apa. Aku diam je. Pastu aku cakap nak jadi orang. Terus pastu aku kena berdiri atas meja. Salah yer cikgu saya jawab camtu??? Yang paling best bila kawan aku Amin budok Tekam getah jawab. Dia nak jadi Hulk Hogan sebab kuat. Satu kelas terguling gelak kat dia. Pastu seketika kemudian Amin pun dok sama tinggi ngan aku. Sian kat Amin. Sekarang ni aku tak tahulah Amin jadi apa. Kadang-kadang tu aku tunggu gak WWF kat TV3 setiap malam Jumaat. Kot-kot Amin ada.....

Kawan-kawan aku masa kecik semua geng-geng sebelah umah. Antaranyer wok, atun, pian, wadik, juah, mail dan ramai lagi. Kalau nak senaraikan sampai lusa tak habes. Permainan kitorang bermusim. Kadang-kadang tu kalo pian ngan wadik outstation aku terpaksalah join wok ngan atun. Peberet diorang suka main teng-teng. Kalo aku main teng-teng ngan diorang memang banyak gile umah aku terbako ngan diorang. Pastu bila time aku jalan mesti diorang cakap aku pijak urat. Aku pernah gak ajak diorang main polis sentri tapi pastu wok ngan atun terus blah main teng-teng ngan budak atas. Nape ntah......

12 Juri Propesional:

Eyna's berkata...

nok gelok koi bace kisah awok mase kecik...

Budak kelas koi pun ada dulu...cita2 dia nak jadi Supermanlah, penoreh getah lah......satu kelas sakan gelak kat dema...

Koi plak cite2..yg ptame...kerani...mase tu rase kerani mmg best abih.... Yang kdua koi nak jadi penyanyi....mmg btullah...smpai skarang koi kuat nyanyi...dan yg ketiga koi nak jd cikgu...sbb nak ngikut aboh koi...

Last2...jadi jugok koi cikgu...walaupun tu pilihan cita2 yang ketiga..

Webmaster berkata...

Eyna,
Koi banyak lagi nak tulis benda bg pecah perut ni. Jenis dulu kawan-kawan semua jenis ntoh hape2.. pegi sekoloh jengka 10 macam2 koi belajor....

Dida... berkata...

Hahaha...

saya suka baca entry awak yg ini... sempoi & bersahaja.. setiap perenggan pasti sy ketawa..

Teruskan bercerita ok..

Koi (9M2mzr)..a.k.a Mazru berkata...

hehehe..kelako ar,ade satu masa dulu seorg budok pernah bercite2 nak jadi tupai..

hhahahaha..koi dengor citer ni dari rodong koi kat cni..ade ke jadi tupai,x patut tul lah org tu..hehehe

kala xde citer2 gone pulok yek?

Don Balon berkata...

Echanc..
sekranc koi tok layan mutuisami dan siba lagi..
koi cari paklong dulu..
kala paklong takde baru koi turun ke mutusami..
eh..wak jepri sde kedey ke?
Najib tok penoh kabor ke koi pun..
blok 1 kedey arwah pakcik Salam atau pegi blok 5 kedey mat hashim..
ais kepal.. pewww..

Webmaster berkata...

Dida,
Hik..hik..hik... Pasni kenalah salu cite2 sempoi camni.

Mazru,
Ada ke yang nok jadi tupai... Koi teringat satu lagu dikir barat tajuk tupai. Yang takde cite2 tu kena berdiri atas meja nnt. Pastu kena libas ngan penyangkut baju.

Don,
Koi sekarang ni pun sama. Ke kedai Pak Long dulu. Wak Jepri masa koi kecik dulu dia ader kedai. Tempat koi beli cekedi ngan main tikam. Skang ni kat Blok 10 yang ada kedai mak mertua Jejaka Desa. Dulu kecik-kecik koi salu gak shopping kat situ. Beli laksa.

jejaka desa berkata...

Lame dah koi tak dngor crite bab main tikam ni.

Sedak amat dulu weh..

Webmaster berkata...

Rodong,
Kedey mok mertua aok ader lagi ke wehhh.. Lame doh koi tok shopping lakse kat kedey mokcik moh tu.

jejaka desa berkata...

Tak ande dah.Koi pun baru tahu weh.Kuar dah citer lame bini koi kabo.

Webmaster berkata...

JD,
Dah takde ke? Koi kena tunggu time raya jelah nak makan laksa Mokcik Moh....

miss GAZA berkata...

tikam?
tym raya2 paling best skali maen tikam2 pasal duit syiling banyak tym tu..
habes duit syiling tukar pulak duit kertas ke duit syiling kat kedai apek tu..
adeh!
apek tu gak yg kaya..
=p


mana maen hanger2 ni..
saya kna rotan lima kupang terus!
kalaw kami anak2 mnyorok rotan2 tu,
my late abah akan naek moto la2 tu jugak pi bli rotan..
lagi dahsyat woo kna tym tu.
haha

Webmaster berkata...

Miss,
Hantu tikam jugak dia ni rupanya...

Kalo rotan tu senjata bapak saya. Senjata mak ngan bapak len2. Kalo tak nnt kebal plak kalo asek guna 1 senjata je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.