Rabu, Julai 15, 2009

Di Pondok Kecil

Dipondok kecil di pantai ombak
Berbuih putih beralun-alun

Disuatu hari ayah berkata
Jaga adik mu ayahkan pergi jauh
Ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
Air mata mengalir hatiku pilu

Diam-diamlah sayang jangan menangis
Doakan ayah semoga diterima
Diam adik ku sayang jangan menangis
Andai ayah gugur doakan dia syahid

Selamat berjuangan ayah tercinta
Kau pergi dulu ayah ke medan juang
Ku iringi doa moga berjaya
Beroleh kemenangan demi agama Islam

Wahai abang ku kemana
Ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

Duhai adik ku sayang jangan bersedih
Ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
Tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
Berjuangan dan berkorban walau dimana jua

Pada Mu Tuhan aku bermohon
Dosa ayah ku minta diampunkan
Berilah rahmat bantulah dia
Untuk menegakkan agama Islam

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi". hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim

Ditujukan pada semua ayah-ayah yang berada di mana jua. Paling istimewa untuk Apak aku, Ab Halim Bin Ismail. Dialah superhero aku sepanjang zaman.....

6 Juri Propesional:

a kl citizen berkata...

wah anak pejuang ni ya

maiyah berkata...

pokok tu nak kena tebang

Eyna's berkata...

Lama koi tak nyanyi lagu tu...
lirik pun koi dah lupe...
time kasih lah ye nulihkan lirik ni...
bleh koi nak melalak smule dengan suara serak koi skarang ni...hehehh

Don Balon berkata...

cantek jugek puisi aok ni..
weh..koi balik lagi ujung minggu ni..
gelangi bukan jauh weiii..kuikui

relevan berkata...

kim salam ayoh aok yak..

Razak berkata...

Salam ziarah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.