Isnin, Julai 06, 2009

Hukuman Dulu-Dulu

Tarik sedbern

Masa aku darjah 1 aku kena hukuman ni. Macam nak terkencing dalam seluar setiap kali kena ngan cikgu Termizi. Garang gile cikgu ni. Suara dia pun budak2 dah ketar. Tapi budak darjah 1 lah yang takut pun.

Tarik Kulit Perut

Adoiiii.. punyerlah sakit. Lagi nak lari lagi kuat kena tarik. Semua cikgu aku suka guna kaedah ni sebab lebih murah dan senang je nak buat.

Ketuk Ketampi

Kaedah paling sadis, kalo kena 100 kali esoknyer mesti jalan macam robot miang.

Rotan

Hukuman paling biase digunakan. Kalo kena rotan Cikgu Wahat, seminggu duduk atas kerusi lapik tuala kat bontot. Kalo nasib tak baik, tido meniarap ler kome.....

Cubit kat peha sebelah dalam (Celah kelangkang)

Mak oiiii.. aku pernah kena. Berair biji mata aku menahan geli ngan sakit. Kategori hukuman: lembut tapi bahaya. Biase kena kat budak lelaki je. Apa kes kalo budak pempuan nak kena cubit camtu.

Lari keliling padang

Kalo kena bab ni aku suka sebab nak habiskan 10 pusingan padang aku akan buat rekod paling lembab dalam sejarah. Setelah membuat kajian dengan lebih terperinci, dengan kelajuan lari-lari itik tok wi 10 round akan mengambil masa sehingga 1 jam yakni akan habis 2 masa geografi.. Hahahhaha...

Jemur tengah Panas

Denda paling kejam. Aku kena kat ILP Pasir Gudang. Sampai ke seluar dalam lenjun. esoknyer muka semua putih balik sebab Fair n Lovely. Memutihkan kulit wajah....

Ada lagi ke denda yang lain-lain?? Kalo ada sila komen. Jangan cerita pasal denda angkat kayu balak sudah. Kepada cikgu-cikgu yang pernah bagi denda kat aku percayalah, aku tak pernah sikit pun simpan dendam pada kalian semua. Malah aku cukup bersyukur kerana dengan hukuman yang kalian bagi itulah yang membuatkan aku berfikir untuk jadi manusia yang betul-betul manusia.

17 Juri Propesional:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin berkata...

Aku kne denda buat star-jump atas pentas waktu perhimpunan.Gila cool aku.

Redz da Tsar berkata...

satu hukuman aok terlepas>>
penampor...
glamer gak zaman sek. men dulu... mase zaman koi dulu, selalu menampo nie cekgu razak... besenye die bagi backhand jer... huhu...

Dzulkarnain Mohamad berkata...

hahaha..
mcm2 kajian aok..
aku pun penah kene hukuman2 ni dulu2. tapi cubit peha belah dalam tu aku x penah dengar. zalim betul bunyinya..

hukuman lain :

pumping depan kelas sebab tak siap keje/lupa bawa buku
-aku x penah kena tp ada sorang kwn aku kena seratus kali masa ting 2, sadis oo terkehel lengan member. kecoh satu sekolah masa tu..

DEPU-DEPU berkata...

Salam Ziarah Echam..

Lama tak berkunjung kat blog sdr..entri sdr kali ini cukup menarik meningatkan saya cerita masa kecil waktu sekolah rendah..hampir semua hukuman itu saya pun pernah kena..tapi yg jadi musykil saya..kenapa semua hukuman tu sama ye?

Webmaster berkata...

Razi,
Nasib baik masa tu takde you tube lagi. Kalo tak memang sah2 muka ko masuk you tube...

Duan,
Betuilah wehhh... koi lupa pulak. Pernah jugek koi kena masa sekolah menengah dulu sebab lari balik awal.

Zul,
Koi kene hukuman tu. Nama cikgu tu Cikgu Kamar Amat. Kadang2 koi jumpa jugek cikgu koi ni kat area sg buloh ni.

Depu,
Hahahhaha.. awak pun kena ke??? Emmm.. hukuman ni sama je kat Malaysia. Tapi tak taulah kalo hukuman kat Uganda ngan Republik Conggo. Nanti cuba kita servey....

Eyna's berkata...

Popaleh punyalah nakalnye awok...mcm dapat award plak yek...mcm2 jenis denda yg aok dah trime..heheheh

hai berkata...

koi penah kena cubit dilengan masa darjah 3 ngan cikgu cina pompuan yg kukunya panjang cam pontianak.ianya meninggalkan kesan lebam cam keledek goreng yg warna biru, sebesor duit 20 sen.Bila mak koi tanya ngape?koi kabor budak laki kat tempat ngaji
yg jahat cam setan tu cubit,mujur mak koi tak gi tanya dia...selamat!

relevan berkata...

Erkk..berdiri atas meja sambil pegang kipas angin tak termasuk dalam hukuman ke web?..hehe paleh..

Fadh berkata...

satu lagi, denda bersihkan tandas.

Webmaster berkata...

Eyna,
Nakal zaman tu tak sama ngan nakal zaman ni. Kalo kena denda pun kecut perut tengok cikgu...

Kak Hai,
Kalolah mak aok tanyer, kantoi wehhhh...

Relevan,
Hokhokhok..... aok kene ke denda tu? Tinggilah aok aritu yer...

Cikgu Fadh,
Yang ni aok kena ke aok bagi budok yg kena??? Cuba aok ngan Eyna cite sket apa denda wokme kalo budok2 degil mcm koi...

a kl citizen berkata...

boleh tahan jugak ya awak...

sekaran ni, saya denda sekadar tarik sedben je...

yg pompuan susah sikit nak denda...

Webmaster berkata...

Akak Teacher,
Budak nakal mmg camtu. Erkkk.. akak pun tarik sedben ke... Huwaaaaaaa... spesis cikgu termizi ni.. phobia2.. hahhahah....

zai berkata...

Akak masa kat sekolah dulu selalu kena pukul dengan rotan kat punggung oleh cikgu bila tak lulus apa2 ujian, tapi biasa la..kadang2 tu kena ketuk ketampi dan berdiri atas kerusi pun ada..yg tak tahan kena jemur kat tempat panas tengah padang...tapi dah tak ingat sebab apa semua tu kisah sekolah rendah la..dah sekolah menengah dah jadi budak baik dah..hehehe

kakpah berkata...

salam. echam memang budak nakal masa sekolah dulu eh. selalu kena denda ni...

Webmaster berkata...

Kak Zai,
Akak pun kena ke?? Hahahha.. Nakal jugak rupenyer... Emmm.. nasib baik naik menengah baik. Saya plak sampai ke ILP kena denda... Nakal bebenor...

Kak Pah,
Takdelah nakal sangat. Sikit2 je.. hehheheh... (Ayat cam try nak kelentong mak)

Dida... berkata...

saya sekolah semua perempuan dari darjah satu sampai tingkatan 5.... jd denda2 yg sadis2 tu tak pernah ada la...

tp saya ingat lagi masa sekolah rendah.... ada cikgu pompuan tu.. kalau dia marah.. abis rambut n muka budak tu ditarik2 n ditonyoh2 nya... kdg2 smpai calar2... cikgu tu mcm kena sampuk setan dia pnya mengamuk... kejam gile... sib baik la bdk tu tak report polis.. rasanya mak bapak dia pun tak tau.. ye la.. bdk2 dulu2 kan mana ada manja mcm budak2 skang...

naDDy berkata...

dulu penah kena cubet kat perut sebab tak hafal sifir.Cikgu Jamel tu cubet gune dua-dua tangan.rasa macam nak tercabut kulit perut.akhirnya sifir berjaya di hafal.

tarik sideburn? gile ah...sakit wooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.