Jumaat, Julai 31, 2009

Lawak Jumaat

Perbualan En RM1 dengan En RM50.

En RM1: Salam bro.
En RM50: Salam beb.
En RM1: Apa cite??? Sehat ke??
En RM50: Sehat aje aku ni, cuma banyak berjalan skang ni.
En RM1: Ko berjalan ke mana???
En RM50: Biase ler aku ni. Paris, UK, Las Vegas. Paling2 koman pun Genting lah.
En RM1: Jauh yek ko berjalan.
En RM50: Biase je tu. Ehhhh... ko pulak kemana?? Apa cite???
En RM1: Aku ni biase ler. Mane lagi kalo tak ke tabung masjid.....

12 Juri Propesional:

relevan berkata...

Yeer...dlm citer ko ni 1rm lagi barakah dari 50rm..tapi 1rm juge yg buat org jd gileer..gileer menikam nombor..eheh..

kakpah berkata...

hehe... pandai ko pekena orang kan. Orang nak sedekah ni memang cari duit seringgit. Kalau duit lima puluh sen tu duit kertas, tentu itu yang terjun masuk tabung masjid.

endiem berkata...

ke tabung masjid tak pe jugak.. jangan ke tabung lain udahlah..

maiyah berkata...

Ape cite.. ko plak kemana ari ni..

Dida... berkata...

Salam...

Mmg kalau org nak derma ni selalu je cari duit kecik.... kalau x derma.. alasan duit besar... tak ada duit pecah... diaorang tak tau berapa byk pun kita derma, Allah akan membalas dgn memurahkan rezeki kita berlipat ganda... teringat kisah seorang jutawan Malaysia.... sebelum jadi jutawan.. separuh dr gajinya disedekah kepada org miskin walaupun hidup dia sendiri susah... tp sekarang... tengok kuasa Allah menjadikan dia jutawan... tp menderma pun mesti dgn keikhlasan hati... ni tak.. siap buat cheque besar lagi masuk gmbar dlm paper...

sonata anak kancil berkata...

:"perbualan" macam ni biasa didengari - ke tabung mesjid duit kecik2 aje...

Wira Diarikoi berkata...

mujur ke tabung mesjid weh..
kalo dulu mase singgit duit besi
selalu jugek ke tabung kuda.. kui3x

Fadh berkata...

rm50...cukup ke tambang tiket kapal terbang bawak kite gie london, paris...new york ke?

Don Balon berkata...

Echanc,
kecik pun janji ikhlas..
memanc sepatutnya kala dulu masa kita gaji 800 tiap jumaat masuk singgit bila dah gaji riban-riban kene la masuk beringgit-ringgit..
tapi koi seronok tengok masjid2 di KL..
tiap minggu dapat riban2 kutipan jumaat..
kat gelangi pun boleh tahan echanc.. 800-900 jugek seminggu..

Tapi kebanyakan JK masjid masih berbangga menyimpan..
padahal jika dibelanjakan membaiki tandas, memasang LCD untuk kuliah maghrib/subuh yang lebih informatif, membesarkan masjid yang penuh jumaat sahaja etc.

Ini kutipan riban-riban, masuk jamban bisa pengsan!
Tak caya tengok Masjid Ar-Rahman.
Di tepi pagar Universiti Malayan.
tak gitu Wiran?
kui-kuian...

a kl citizen berkata...

aii...macam perli akak je ni..
bila nak derma cari duit rm1.. akak lah tu..

oklah echam...
pas ni
nak cari duit Rm5 pulak

BUJANG SUSAH berkata...

wakakakaka... lawaknya... sakit perut nih.... huhuhu....

kam berkata...

Adakalanya di kala kita susah saja baru kita ingat nak ke masjid... masa kita senang memang x ingat nak ke masjid... ingat nak pegi berjalan tempat yang bes2 paris... london.. gentingn bla.... adat manusia....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.