Selasa, Ogos 18, 2009

Bendera pun diorang REMBAT!!!!!

Aku ada pacak bendera Jalur Gemilang ni kat kereta BIJAK aku. Aku pacak ari Sabtu tengahari. Lepas 2 hari bendera tu berkibar megah kat kete BIJAK aku, pagi tadi masa nak pegi kerja aku tengok bendera tu dah kena kopak. Ada umat mane ntah yang dah rembat bendera aku malam tadi. Kesian aku tengok kat tukang rembat tu. Kalau ye pun tak mampu nak beli janganlah kopak camtu je. Kalau dah nak sangat bendera tu nape tak tunggu je aku datang kat kete. Kalau jumpa aku kan senang. Aku bagi je diorang duit untuk beli bendera. Ni tak pasal2 dapat dosa free malam tadi sebab rembat bendera comel aku. Aduhaiiiii orang Malaysia skang ni. Makin miskin agaknyer sampaikan bendera yang RM3 tu pun tak mampu nak beli. Kesian-kesian....... Baru je aku nak bersemangat patriotik sempena Bulan Kemerdekaan ni. MaLam ni aku nak pasang camni plak.... Tapi tak taulah bape lama plak boleh tahan.

11 Juri Propesional:

Cikgu Jang .. berkata...

Tu...semangat patriotik lebih le tu...gamoknya nak beli tak mampu, jadi....senang cerita...rembat je.
niat sedekah je...dapat pahala, nak pulak dekat2 bulan ramadan ni.Che gone pandangan awok?

klcitizen berkata...

sedangkan selipar buruk pun diorang rembat, apatah lagi bendera baru...
tak taulah nak cakap apa...
kat sekolah pun bebudak sekarang ni tak kisah ambil harta benda orang lain...

AzMas berkata...

comey amat letak kat bonet tu.. letak kat keta comey koi sekali boleh...

~0~ berkata...

sabar je la bang...manusia skang..tamak hak orang pun rembat

endiem berkata...

itu kira sedekah lah...

maiyah berkata...

salam.. mmg tak sekolah betuiii, nih mesti org yg tak suka tgk bendera dikibarkan kot.. marahkan nyamuk kelambu dibakar

mazru(9m2mzr) berkata...

baler yak..gone bole jd gitu?aok da konfim bendera te tak tertanggal sdr ?kot ade toyol yg amik kottt.....heheheh sabo je la

Webmaster@Echam berkata...

Cikgu Jang,
Koi sama pendapat ngan aok. Koi sedekoh je lah....

Akak KL,
Emmm.. makin hancur budak skang ni.

Mas,
Nanti sabtu ahad ni aok suh abg buat kat kete comey aok. Lawo wehhhh...

Edi,
Nak wat camne... Dah diorang nak sangat. Bagi jelah... Ambik2...

Endiem,
Memang dah niat sedekah dah. Tak guna nak ingat2 lagi...

Kak Maiyah,
Hehheheh.. agaknyer kot. Takpun dia rase sengal2 je kat sblah kpla kalo tgk bendera. Alahan....

Mazru,
Kena rembat lah rodong. Tak mampu gamoknyer deme nok membeli...

Dida... berkata...

Salam..

comelnye kete... hihi.. padan ke dgn orgnya tu.. takpe lah... doakan jelah org yg merembat tu insaf dgn perbuatan2 dia... maafkan je lah dia... kalau rembat benda mahal... mahu 4 hr 3 malam kena seranah.. hihi..

Sudi2kan ambil award diblog saya.. Terima kasih..

zetty berkata...

hahaha....sabo jerrr laaa....org zmn skrg...mcm2 prngai...

Webmaster@Echam berkata...

Dida,
Terima kasih sbb award tu.

Zetty,
Ntahlah.. macam2 pangai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.