Rabu, Ogos 05, 2009

Kisah Sambal Belacan Dan 3 orang Isteri

Suami :Awakkan tahu saya tak boleh makan nasi ...kalau tak Ada sambal belacan..kenapalah awak buat macam nii kat saya...

Isteri 1 :Maaflah abang...... Mamak tu kata stock belacan dah habis....

Suami :Dahlah cakap banyak tak guna......Abang nak balik rumah Milah (isteri kedua).....

Isteri 1 :Janganlah abang...malam niii kan turn saya........


Tanpa banyak bunyii...suami terus angkat kunci kereta...... Jalan.....


Suami :Mana dia sambal belacan ????

Isteri 2 :Tengok jam pukul berapa ???? Abang balik dah lewat sangat...tentulah sambal belacan dah habis....

Suami :Buatkan lah untuk abang sikit......

Isteri 2 :Tak mahulah saya.. Dah malam niii bising bunyi lesung batu....marah orang nanti....


Tanpa banyak bunyii...suami terus angkat kunci kereta...... Jalan.....


Suami :Tak buat sambal belacan ker malam niii???

Isteri 3 :Tak buat pun......

Suami :Kenapa tak buat ?????

Isteri 3 :Saya mana suka makan sambal belacan...abang sorang ajer yang suka....lagi pun mana saya tahu abang nak balik
Malamni........ Bukan giliran saya kan.......

Suami :haaaaaaaaaaaa..... Semua tak Ada sambal belacan...macam niiii Aku kahwin lagi satulahhhhh.....

Isteri 3 :Bagi cadangan boleh........

Suami : Apa dia????

Isteri 3 : Yang keempat niii abang kahwinlah dengan tauker atau anak tauker belacan yerrrrr....

Suami : Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



Dah baca???? Apa pendapat anda.....Dalam dialog nii Ada yang tersirat Dan tersurat....Jadi Fikirkanlah....

Meh layan lagu ni..... Layanzzzzzzzzz.............. (Kalo mem aku tengok ni mampus aku)


16 Juri Propesional:

a kl citizen berkata...

sambal belacan punya hal..sampai nak kawin 4 apa punya sunnah ni?

a kl citizen berkata...

sambal belacan punya hal smpai nak kawin 4.... apa punya sunnah ni?

hai berkata...

berangan bini sampai 4 memang la best!!kalo kena cam cerita kat atas tu padan muka ..tapi paling padan muka kalau kesemua bini berlawan2 terberanak pada masa yang lebih kurang sama...ambik nak!...gamoknye terkangkang,terpukang berkejor kesana ke mari....Bior dia rasekannya!!!hihihi...

Don Balon berkata...

Kuikui..
apa pasal hal sambal belacan pun sampai nak memancung-mancung? kuikui

ZOOL@TOD berkata...

Kalau saya buat macam tu, pasti saya jadi belacan (hancurrrrr)

Eyna's berkata...

Echam...biarlah sekadar apa yg tersurat...
aok jangan buat ape2 yg tersurat ek...
hehehhe

endiem berkata...

memang cari jalan.. nak kawin lagi satu.. sambal belacan tu hanyalah alasan saja

Saliza berkata...

Aik, msk blog relevan, dia citer pasal kelab poligami..
Msk sini citer psl madu 3 pulak..
Tgh musim2 angau apa pulak ni?

relevan berkata...

Power sambal belacan he he he

kakpah berkata...

echam ada pasang angan-angan ke!! hehe.

aineeA.S berkata...

betul2..alasan je sume tuh. nape takleh jd suami penyabar sket? tkde bini yg perfect dlm dunia nih.

maiyah berkata...

salam.. haa.. dah kawin lebih satu pandai2 lah nak jadi komandar nyer

zai berkata...

Nanti kalau nak kawin lain..letak jer dalam taklik nikah tu..kalau tak buat sambal belacan..batal...

Webmaster@Echam berkata...

Salam All,

Huwahhhhh.. Ramainyer juri2 yang komen ni.

Akak KL Citizen,
Ini bukan sunnah daaaa... ini punah daaa...

Kak Hai,
Hehehhe.. yang tu kena ada family planning. Planning lari memang hancus...

Don,
Saje suka-suka.. Hahaha....

Zool,
Bukan aok je. Ngan aku2 sekali.

Eyna,
Sekadar bagitau je. Kot2 ade yang psang niat...

Endiem,
Alasan kena kukuh. Kalo tak takdelah nama JANTAN... hehheheh

Cikgu Saliza,
Koi bukan mende, saje nak gemporkan suasane.

Abg syed,
Hehehehh.. jadi isu ni. Masuk blog aok cite poligami. Blog koi cite madu 3...

Kak Pah,
Syyysssssss.... jgn bgtau org ehhhh...

Aini,
Nanti jap lagi saya tanyer mamat yang sambal belacan tu ehhh...

Kak Maiyah,
Errrrr.... betul..betul..betul...

Kak Zai,
Hahahhaha.. idea yg baik. Tapi banyak bendalah plak kena letak. Tak cukup kertas nnt.

BUJANG SUSAH berkata...

Ha..Ha..Ha..Haa... (ketawa mbah surip) x kenal mbah surip.. bukak la youtube..

relevan berkata...

Uiks..akak2 semua bg komen kaw2 punyer..iyo lah echam..tak takot ke kena baling dek beskal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.