Selasa, Ogos 11, 2009

Mencari Positif Di Sebalik Negatif

1. utk suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam, krn beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.



2. utk anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan, krn itu bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.



3. utk cukai pendapatan yg kita kena bayar, krn itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.



4. utk pakaian kita yang dah tak muat, krn itu bermakna kita cukup makan.



5. utk lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu dikemas , krn itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.



6. utk bunyi bising jiran², krn itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.



7. utk timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok krn itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.



8. utk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, krn itu bermakna kita masih berupaya utk kerja kuat.



9. utk tempat letak kereta yg jauh drpd lif, krn itu bermakna kita masih berupaya utk berjalan.



10.utk jam loceng yg berdering pd waktu pagi, krn itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut…



“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat… dan "bersyukurlah dengan apa yang kita ada”.

13 Juri Propesional:

kakcikseroja berkata...

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat… dan "bersyukurlah dengan apa yang kita ada”.

- begitulah sewajarnya... tapi, selagi kita bernama manusia, selagi itulah tak pernah puas dengan apa yang ada....

Hazari. berkata...

hebatnye. suke suke suke sgt kt yg ke-2 tuh. ahaha.

hai berkata...

untuk yang selalu saja di serang migraine,krn itu bermakna kita masih ada kepala!!!

Webmaster@Echam berkata...

Kak Cik,
Betul tu. Nama pun manusia. Mana puas dgn apa yg ada.

Hazari,
Thanks a lot visit Echam.Com.

Webmaster@Echam berkata...

Hai,
Ahhhh aok... takut koi dengo. Kena bersyukur tu. Pasni tak bulehlah nak bising2 yek kalo sakit pale.....

Saliza berkata...

Echam,
Kalaulah semua org boleh berfikiran begini, alangkah baiknya..Tp mcm KakCik kata la, selagi kita bernama manusia...

Webmaster@Echam berkata...

Cikgu saliza,
Betoi wehhh.. Aman dunia kalo semua camni. TAPI AKUKAN MANUSIA.... hehhehe

AzMas berkata...

lagi tak puas hati lagi tu lah asik dapat yang tak puas hati... kata utk diri sendiri

a kl citizen berkata...

wah baguslah entri ni...
suka, suka, suka...

maiyah berkata...

salam.. saya sentiasa nak pikir positif utk mantain heee

Dida... berkata...

Salam..

yeah.. think positive... bagus2.. tp kadang2 nak merungut juga... bila kita terlalu penat atau pun dah x kuasa dgn situasi tu... moga Allah, tingkatkan kesabaran kita sentiasa...

endiem berkata...

biar ada positif ada negatif pada negatif manjang.......

relevan berkata...

No 4 Echam....wakakaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.