Khamis, September 17, 2009

Contoh Surat Permohonan Poligami

Ada berani ke yang buat camni. Kalau berani silakan.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa ,
24300, Kemaman
Terengganu ..

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa ,
24300, Kemaman
Terengganu .

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya . Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu , memandangkan masih ada 3 kekosongan , eloklah jika dapat dipenuhi secepat mung kin . Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat . Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik , eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita . Kekosongan yang selebihnya akan diisi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan , yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis , terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakin an untuk mengemukakan permohonan ini . Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya , saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga . Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak , manakan mung kin puan dapat menjadi seperti sekarang . Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar , rumah besar , rantai besar dan pakaian besar . Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat . Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan . Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga . Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi , pinggan-mangkuk , ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini . Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas ..... Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini . Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata , saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian , Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon ,

Suami bin Lelaki

8 Juri Propesional:

kakcikseroja berkata...

Kalau kakcik yang terima surat tu..
kakcik akan jawab "diluluskan dengan segala senang hati dengan syarat.. bermulalah dengan dia sebagai mana kita bermula dulu.. Apa yang dah sedia ada, sila tinggalkan untuk kegunaan saya dan anak-anak"

(boleh ke mcm tu? hehehe...)

endiem berkata...

nak mampus !!!!

Tanpa Nama berkata...

ha aha ha.. ko dah anto ke wif ko ker EcHAM... mcmana feddback... haha - Omen Necrofis

relevan berkata...

* Orait ni Echam..kwn cuba try buat surat mcm ni..mana tau rezeki..lepas..

Koyuki berkata...

Alhamdulillah..
tak sia2 dapat suami yang berterus terang macam ni..
tak de masalah..si isteri akan izinkan kehendak suami utk kawin lagi satu
atas dasar bertolak ansur yang sering di amalkan suami-isteri..harap suami pon dapat bertolak ansur dengan isteri..satu jer permintaan isteri..cerai dulu boleh?? =D

Webmaster@Echam berkata...

Kak Cik,
Kak cik kena ikhlas tau... hahahha

Endiem,
Huhhhh.. memang mampus pun kalau buat.

Omen,
Koi berani karang je. Nak ngantor tu kena pk 18 juta kali.. hahhaha

Abg Syed,
Syarat pertama aok lepas hantor surat tu akak akan cakap "malam ni aok tido luar" hehheheh

Koyuki,
Hidup kena jujur tapi kalau dh terlebih camni mmg tempah maut namanya....

zai berkata...

Bestnye kalau jadi lelaki nieeeeeeeeeeh!!!!!!..

Kalau camtu Echam apa kata ...meh kite tukor suke sama suke...kalau tak nak tak perla..kak zai tanya suami dia sudi tak tukar jantina suke sama suke...

wakakaka.....bodo nie...

INTAN RH berkata...

Echam, klu tak berani melawan ombak, jgn mandi laut. Pengalaman selama lebih 10 thn amat beerti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.