Isnin, September 14, 2009

Indra Shahrir - Selamat Hari Raya

Dulu masa kita kecik kita tak pernah tau erti kesedihan di hari raya. Masa aku kecik, aku heran bila time hari raya arwah mak aku menangis. Tapi aku tak pernah tanya kenapa? Bila aku besar baru aku faham sebenarnya apa yang mak aku tangiskan itu ialah sbb dia rindu kat ahli keluarga yang dah lama pergi. Mungkin kenangan raya lama-lama dia buat dia menangis. KINI aku pulak yang rase macam tu bila di pagi raya. Kenangan-kenangan disepanjang jalan kehidupan.......


Sudah di jauh hari
Anak-anak bising tak henti-henti
Kita tentukan baju, kasut baru
Untuk dipakai nanti di hari
Hari yang mulia aidilfitri

Emak pun sibuk memasak
Ketupat dan rendang dan sayur lemak
Wajik dan kuih lapis, roti renjis
Ah Chong, Mamat dan Johnny, Mutusamy
Sama-sama makan hidangan kami

( 1 )
Selamat (Selamat)
Hari Raya (Hari Raya)
Selamat (Selamat)
Aidilfitri (Aidilfitri)
( 2X )

Fakir di hari raya
Semua orang nampak hati gembira
Sudah pergi sembahyang hati riang
Saling berjabat tangan bersalaman
Pada ayah bonda serta jiran

Suka (???) cuti sekolah
Sesama murid di satu darjah
Kami tidak kan lupa, juga nenda
Saling bermaaf-maafan zahir batin
Ucap minal aidil walfaizin

( ulang 1 2X )

3 Juri Propesional:

maiyah berkata...

salam.. inilah kemeriahan antara sedih yg gembira :)

zetty berkata...

tabahkn diri...tue jerr y blh sy ckp...huhuhu

relevan berkata...

Kwn ralit ngat tengok Hamster yang aok bela ni Echam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.