Selasa, Oktober 13, 2009

Bila monyet pun SAYANG anak

Kes buang anak dah macam kes buang sampah aku tengok skang ni. Pemikiran golongan buang anak ni dah lebih dari sekor labi-labi. Buat projek pastu ada hasil campak je dalam mane2 tong sampah. Perangai dah kalah arab jahiliyah. Arab jahiliyah tupun hanya bunuh anak perempuan. Golongan jahiliyah zaman ni semua dia bunuh tak kira lelaki perempuan. Apa nak jadilah. Kes terbaru sumbat anak dalam handbag. Aduhaiiiiii... kalaulah dapat orang yang buang ni cuba kita sumbat dia dalam beg baju. Bagi dia rase seksa ke tak. Aku orang camni mmg aku cakap ngan diorang binatang pun sayang anak tau. Cuba tgk gambar kat bawah ni.










15 Juri Propesional:

kakcikseroja berkata...

Manusia yang dera anak tu.. memang lebih teruk dari haiwan...

~0~ berkata...

Ada sstgh da lebih teruk dari haiwan.
Dpt anak buang. Merah sgt ke nilai 1 nyawa bagi mereka ni??

endiem berkata...

Echam., manusia dah hilang sifat2 kemanusiaan.

u. Masyitah berkata...

Tu diaa,,sayangnya ibu monyet kat anaknya.erm takde orang tolong mak monyet tu ke?

tak dapat saya banyangkan manusia yang senang je boleh hamil, toing2 bersalin pastu buang kat mana suka.ramai lagi orang yang nak zuriat...

relevan berkata...

Projek semai anak dlm sawit dlm kebun getah celah lorong2 gelap...hasilnya dapat lah benih2 yang tak mampu untuk dikendong akibat perbuatan curang..maka biji2benih tu dibiarkan merata rata..

Ada tanah 4 ekar lebih tu aboh kwn suh tanam getah jer echam..tapi kwn pula berminat nak tanam sawit..guane?..

Webmaster@Echam berkata...

Kak Cik,
Betul sangat tu. Takde akal agaknyer diorang ni.

Edi,
Diorang ni tak tahu betapa susahnya org yang takde anak nakkan anak.

Endiem,
Koi setuju ngan aok. Nama je manusia tapi sifat2 manusia tu dah takde.

Ummu,
Pada saya kalau dia taknak anak tu bagi je kat org yg nak anak. Ini tak letak kat tong sampah. Akal diorang mmg takdelah saya rase.

Abg Syed,
Kawan saya aok tanam sawit. Sawit mahal pastu time hujan pun aok boleh kait. Kalau getoh karang musim tengkujuh aok dok lepak umoh jelah ngan akak.. hahahhah

Koyuki berkata...

orang jahil macam tu la gayanya..

pastu da buat..tau pulak nak bertaubat..baru nak menyesal..mintak maaf semua..

ah. bosan.

pelangi anak berkata...

wouw....great moments to take!

Fadh berkata...

dunia akhir zaman...mcm2 yg berlaku...apa yang penting...diri kita, keluarga kita dan agama kita terpelihara dari fitnah dunia.

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

kesiannya si emak dan si anak tu ya...
sedih betul

Cikgu Jang .. berkata...

tu nasib baik takde restoran masakan daging bayi...kalau tak...ramei le spesis jahanam tu buat duit pulak..hehehe

zai berkata...

sedihnye bila kak zai terbayang kak zai yang jadi ibu monyet tu... :(

maiyah berkata...

sy tak bleh tgk anak yg tak berdosa yg masih kecik dibuang, moga Allah memberi balasan pd pelakunya :(

mazru(9m2mzr) berkata...

sama sama kite perangi kes buang anak...semuanye bermula di rumah masing-masing..mmoh kite!

Webmaster@Echam berkata...

Koyuki,
Itulah sifat manusia. Dah terhantuk baru tengadah.

Pelangi anak,
Welcome to Echam.com.

Fadh,
Amin....

Kak Normah,
Kalau kita tgk binatang pun kita rase kesedihan tu. Camnelah yer kalau kita dapat tgk depan mata jenazah bayi yang dibuang2...

Cikgu Jang,
Nasib baik Malaysia ni tak macam Taiwan. Kalau tak konpom ada yang jual kat kedai.

Kak Zai,
Itulah naluri seorang ibu sbnarnyer.

Kak Maiyah,
Betullah kak. Saya pun sama dgn akak. Sedihlah...

Mazru,
Yup.. koi sokong aok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.