Ahad, Oktober 04, 2009

Nak SERANG lah PULOKKK!!!!!!!!!

Ramai yang komen positif tentang posting aku sebelum ni. terima kasih atas teguran kalian. Semua komen2 tu aku publishkan dan takde satupun yang aku delete. Dalam dok mendengar berita kematian demi kematian akibat gempa bumi di Padang Indonesia ni aku tersentak dengan berita kat TV3 yang aku dengar tu. Aku malas nak cakap banyak sebab aku benci sangat-sangat dengan bangsa INDON ni. Korang baca jelah kat sini. HAPRAK diorang ni. BANGSAT betul... Nak datang Malaysia ke???? Datang jelah. Orang Malaysia ni kan lembik. Datang je. Bawak jelah buluh runcing korang tu. Pastu kita tengoklah ye nanti camne.......

Haaaaa... korang nampak kan. Betul tak kenyataan aku kat posting sblm ni. Aku tegaskan lagi sekali tolong diorang ni ibarat lepaskan ANJING KURAP tersepit. Dahlah berkurap pastu gigit orang. Yang kena gigit tu pulak bukan setakat luka kena gigit malah dapat kurap anjing tu sekali.

Untuk yang masih ada kat Malaysia ni kalau masih ada yang nak menolong geng-geng korang kat sana baca elok-elok kenyataan aku ni. KEDATANGANMU TIDAK DIUNDANG,JIKA RAGU SILA PULANG (Meminjam cogankata dan motto Gerup Gerak Khas ATM)

9 Juri Propesional:

Koyuki berkata...

erm..
kenapa tiap kali diorang dpt bencana kite terhegeh2 pegi tolong kan..?

pastu diorang buat macam ni..memang tak sedar diri langsung..

kalaula negara kite yg dpt susah..diorang nak ke dtg tolong?

takdenye..

itu yg selalu dpt musibah tu kot..tp tu pon tak reti2 nak sedar lg..

nauzubillah..

mazru(9m2mzr) berkata...

orang kite jenis kesian kan orang..

CHAM koi bg hamster aok racun tikus tige biji,kitnye semacam je berlari dalam roda ter...hehehhehehe

al-mankaraqi berkata...

salam cham,

koi pon ander tengok dlm utube pasei mender ni.

Pader koi, geng ni minoriti ajer cham.

hak jenis suker buwat gempor, paster sior dak media. nampoklar jadi besor. paderheinyer org lain takder mender pon.

Memang ader isu tertunggok, ketnyer koi raser geng ter bukan paham pon. kirer maroh diyer ajer.

koi yakin indon ngan tanoh melayu tok akan berperang sabit dak pepuok gempor ter.

Don Balon berkata...

Echanc..
kita menolong dengan ikhlas..
deme hargai atau tidak Allah dah bagi ganjarannya..

Cuma koi bengang betul sebab deme pegi tolong kafir laknatullah di Pilipigna tu buat mende?? kalau mindanao ok la jugek...

Don Balon berkata...

Ada pihak di Indonesia yang cuba menangguk di air keruh..
koi ada jugak baca forum2 tu..
dorang ni isu kecik2 pun mudah nak berbunuh..
sebab tu negara dorang tak mboh maju walaupun hasil bumi banyok...

zai berkata...

Salam Echam,...

Kak Zai percaya segelintir jer berperasaan sebegitu ttp lebih ramai yg masih sukakan negara kita sbg sumber rezeki "hujan emas"..

Rasa2nya yg marah sgt tu adalah pendatang2 yg pernah datang kemalaysia dan dihantar pulang pastu dah tak leh masuk malaysia lagi kot..

Apapun Allah itu Melihat..biarlah DIA membalasnya dan kita tak perlu berbuat apa2 krn alam telahpun bersuara utk memberi iktibar kepada seluruh dunia...

Peringatan utk mereka yg mahu berfikir..

~0~ berkata...

cam celaka...memang da xleh beri muka..kerajaan kita gak sibuk nak beri bantuan kemanusian hapa la..kat malaysia ni diorang da abes bantu ke??

ZOOL@TOD berkata...

Dah agak dah... ha.. ha.. ha... Bila tengok berita malam tadi Echam mesti meletup punya... ha.. ha.. ha..

Saya setuju dengan Echam, cuma saya simpati dengan mereka yang dilanda gempa tersebut. Apa pun, saya harap kita sebagai rakyat Malaysia yang beragama Islam akan terus memberi bantuan.

Takkan kita nak buang satu tandan pisang jika yang busuk hanya sesikat?

INTAN RH berkata...

Salam Echam, mybe peribahasa lama ni boleh pakai ...

"setitik nila blh rosakkan susu sebelanga"

there are few but not all.

ps: derang tu jg periuk nasi jek, ikut arahan kena tlg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.