Jumaat, November 06, 2009

Patutlah sedap

Aritu ari Rabu. Habis je kelas kul 1.00 masing-masing lari macam ribut ke dewan makan. Lambat je sikit memang beratur panjanglah jawabnya. Pengajar aku plak jenis bagi kuar kelas ngam-ngan pukul 1. Dahlah bengkel aku jauh dari dewan makan. Masa lari-lari pecut ni masing-masing dalam pala ingat nasi je. Mihun pagi tadi dah habis di proses agaknya dalam perut budak-budak ni. Sampai dewan makan barisan dah pendek sebab geng-geng yang dekat ngan dewan makan banyak yang dah serupa pacat. Bila dah kenyang kena blah. Jangan tunggu.

Menu hari tu ikan jaket masak sambal, sayur sawi tumis air, tembikai susu dan air sirap. Sampai je meja makan nasi aku dh macam gunung Tahan. Selera masa tu tahap org sesat 7 hari dalam hutan. Sambil makan sambil pung pang pung pang ngan geng-geng aku. Ntah apa diorang cite aku pun tak tahu. Sejak dari suapan pertama lagi aku rase masakan arini ada sikit sedap serta menyelerakan aku. Nak kata tadi aku keje kuat tak jugak sebab tadi dari start kelas smp rehat aku dok ngadap game je kat pc tu. Heran jugak benak aku masa tu. Makin aku suap makin sedap. Penangan sapa plak yang masak sedap camni. Nak kata Ema juling tak jugak. Ema tu ngorat retilah. Pastu bila org ngorat dia, dia punya jual mahal smp toke sawit Kulai pun tak mampu beli.

Dalam dok bersembang tu aku perasan nasi aku dh nak habis. Perut dah mula rase padat tapi dah tinggal sesuap ni elok aku habiskan. Sayur sawi tumis air tinggal 2 3 puntung je lagi. Elok aku nak ambik sawi yang terakhir. Aku kaget... Tekak dan perut rase satu macam. Terasa seperti berada di antara realiti dan fantasi masa tu. Aku mula membayangkan bagaimana Ema bersorak gelakkan aku kerana dia dah buat yang tersedap dalam makanan tu. Akhirnya selera aku tiba-tiba mati. Suapan terakhir aku bertukar menjadi sebuah keluhan kosong. Aku tak tahu dah berapa suapan aku yang paling sedap tu. Patutlah gelodak hati aku mengatakan makanan hari ini paling sedap dalam sejarah. Patutlah suapan aku makin menjadi-jadi tadi. Akhirnya aku bangun sambil melangkah longlai ke singki membasuh tangan. Aku pasrah, aku redha.......


Psssttt:- Korang pernah makan ulat yang makan dan bersarang dalam daun sawi tak????

24 Juri Propesional:

kakcikseroja berkata...

Ada perencah tambahan rupanya!

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum,, eeeyyeekk...patut pun sedap, kira tu manis2 ulatlah yee..

~0~ berkata...

adoiyai...mau termuntah bang...walaupun sedap..hahahahah

endiem berkata...

Dah tentu Ema kena saman lepas ni..

Finaz berkata...

o... perisa tambahan jenis ni jenis yg asli..hehe tak yah susah2 si Ema tu nak beli perencah Secukup Rasa Maggi hehe

Bro, pg jumpa doc tau kalo sakit perut..

ZOOL@TOD berkata...

Protin tambahan tu....

pB berkata...

vitamin tambahan tuuuu

relevan berkata...

Kawan pernah juga dulu makan mee ulat..singgah kat warung bunian..

Tiba tiba terdengar akak teriak sayup2 jer..laa rupa2nye bermimpi bertemu puteri bunian..

Cikgu Jang .. berkata...

buat2 tak nampak je....mengkala org veatnam..popalih ..kegemaran no 1 tu.

maiyah berkata...

pernah mkn syur ada ulat, tapi ulat tu bleh mkn pe

zai berkata...

hmm...ada juga pernah rasa makanan exotic kan ??? bagus3...kak zai suka dengar echam plak terkena..sbb selalunya kak zai je asyik terkena kat dalam blog echam ni..

kak zai sendiri pernah termakan lipas dalam bihun goreng yang dah pecah perut sbb terkunyah...uweeeekkkk !!!!

Fadh berkata...

woooi...best tue...ingat senang ke nak makan ulat te...payah nak dapat...kire aok org bertuah laa sbb dapat rase he he he

Saliza berkata...

Adat resam org asrama tu..

yanz berkata...

wahh..dpt protein tmbhn la yerk..makin sehat la encik echam..huhu

mazru(9m2mzr) berkata...

takde helnye ulat te,ulama kate halal..telan je lah

rahimin idris berkata...

hoh, dewan makan. koi dulu kaca lalu dia bubuh. mujur tak terbeloh tekok.

um. masyitah berkata...

Hu hu.Sungguh meloyakan

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

protein tambahan tu echam...

zetty berkata...

uusshhh...sedap tue...jarang2 blh rase tue...hahahaha

gayour berkata...

jangan sedih, jangan beduka bro, tu rezeki tambahan namanya. Allah tambahkan rezeki hari tu. bersyukurlah. harharhar!

hai berkata...

hehehe..ok la tu...aok kira beruntung sebab orang lain tak penah dapat peluang gitu!!!!

Don Balon berkata...

Echanc..
koi kumbang pun pernoh koi telan..
rasa macam pucuk kesin..
sehari suntuk hidung koi rasa kembang semacang..kuikui

Webmaster@Echam berkata...

Kak Cik,
Perencah paling sedap.

Gadis Lepih,
Aok jgn kabo gitu.. Geli koi... eeeyeekkkk...

Edi,
Huhhh.. tapi masa tu aku tak muntah plak.. Nape ntah..

Endiem,
Koi dok tahu mane Ema skang. Kalo koi tahu koi doh saman dia.

Finaz,
Setakat ni sehat walafiat.. hehheh

Zool,
Huhhh.. Protien ke???

pB,
Husshhh.. jgn ghoyak gitu.. geli kawe.

Abg Syed,
Ahhh aok... buatnyer betoi dia dtg ke kebun aok kang. Update blog dari alam bunian aok...

Cikgu Jang,
Huhhh.. vietnam kat kawasan koi ni suka makan anjing. Geli wehhh...

Kak Maiyah,
Mmg dia boleh makan. Kalau tak camne dia nak hidup.. hahhaha

Kak Zai,
Amboi2.. suka nohhhh... Hahahhaha.. Lipas tu awek muda tu kak zaiii.. hahhaha

Fadh,
Koi bertuah ke??? Adoilahhhhh..

Kak Saliza,
Betoi tu.. Dok asrama kalo tak kena camtu mmg tak sah..

Yanz,
Emmm.. makin sehat serta encem... Mau kaaa...

Mazru,
Tak lalu wehh koi nok telan..

Rahimin,
Nasib baik. Kalo tak ntah ape jadi ke aok skang ni.

Ummu,
Uwekkkkk..

Kak Normah,
Hehheheh... protien yg berkhasiat.

Zetty,
Nak ke... Nanti saya tanyer kat kedai runcit bawah umah tu yerkkk

Bro Gayour,
Perghhh.. time kasih bro sbb komen kat sini. Rezeki lah tu. Tu yang dapat rase sawi cap Ulat.. hahahah

Kak Hai,
Kalo nak rase kena masuk asrama... hehheh

Don,
Nape nyer aok pegi telan kumbang tu. Kedai siba tutup ke ari aok telan kumbang tu wehhhh...

mountdweller berkata...

Salam

Pak Din pernah kena ulat dalam sawi dan bayam. Dah kembang sebesar kelingking!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.