Rabu, Disember 09, 2009

Kenapa aku pecat seksecretary aku

Dua minggu yang lalu merupakan ulang tahunku yang ke-35 dan mood-ku tidak
terlalu baik pada pagi itu. Aku turun untuk sarapan dengan harapan isteriku akan
mengucapkan dengan penuh sukacita. “Selamat Ulang Tahun suamiku tersayang”
Waktu berlalu dan bahkan dia tidak mengucapkan selamat pagi.

Aku berpikir, ya, itulah isteri, tapi mungkin
anak-anakku akan ingat kalau hari
ini aku berulang tahun. Anak-anak datang ke meja makan untuk sarapan namun
mereka juga tidak mengatakan satu patah katapun. Akhirnya aku berangkat ke bilik
tidur dengan perasaan penuh kecewa dan sedih. Di pejabat, Ketika aku masuk ke
pejabat, sekertariku, Janet, menyapaku “Selamat pagi Boss, Selamat Ulang
Tahun” Dan akhirnya aku merasa sedikit terubat mengetahui ada seseorang yang
mengingat hari ulang tahunku.

Aku bekerja sampai tengah hari dan kemudian Janet mengetuk pintu bilikku dan
berkata, Apakah tuan tidak menyadari bahwa hari ini begitu cerah di luar dan
hari ini adalah hari ulang tahun tuan, mari kita pergi lunch, hanya kita berdua.

Aku berkata “Wow!”, itu adalah perkataan yang luar biasa yang saya dengar
hari ini, mari kita pergi. Kami berdua pergi lunch. Kami tidak pergi ke tempat
di mana kami biasanya lunch, tetapi kami pergi ke tempat yang sepi. Kami
memesan
2 gelas fresh orange dan menikmati makanan tengahari kami.

Dalam perjalanan pulang ke pejabat, Janet berkata, Anda tahu ini adalah hari
yang begitu indah, kita tidak perlu kembali ke pejabat kan ? “Tidak perlu,
saya pikir tidak perlu” jawabku. Lalu dia mengajak saya untuk rehat ke
apartmentnya. Setelah tiba di apartmentnya, dia berkata.. Tuan, jika tuan
tidak keberatan, saya akan pergi ke ruang tidur dan berpakaian seksi
sedikit..”

“Tentu saja boleh”, sahutku dengan gembira. Dia pergi ke kamar tidur dan
kira-kira enam minit kemudian dia keluar membawa kek ulang tahun yang besar
diiringi oleh isteri, anak-anakku dan sejumlah rakan kerja kami sambil
menyanyikan lagu Selamat Ulang Tahun. Aku hanya duduk terpaku di sana, Di sebuah
sofa panjang, telanjang tanpa sehelai benang.

23 Juri Propesional:

pB berkata...

lelaki

kakcikseroja berkata...

Wakakaka.. baru padan dengan muka!

~0~ berkata...

hahahha....jangan wat gitu bang...

Webmaster@Echam berkata...

pB,
Keh..keh..keh...

KakCik,
Padan muka dia dan keluarga dia... hikhikhik

Edi,
Aku jujur. Kalo nak wat camtu aku bagitau mem besar aku dulu... Errkkk.. harap2 mem tak baca...

yanz berkata...

hahaha..lawak gila..
bro..ape no tepon mem besar?? nak soh dia baca komen bro skrg..haha

Webmaster@Echam berkata...

Yanz,
Syyhhh.. nanti ehhh.. jgn kecoh2 tau... hahahha

azie saad berkata...

haha..sengal gler. wakaka..lawak. nce story rr..gud job bebe..hu3.

Cikgu Jang .. berkata...

la...koi mati ingat mula2 pasal kisoh awok ...rupa2nya lawok je...kah kah kah....memang lawok, koi ngekeh ketawa sorang2 walaupun badan letih...

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum,

Beso kemaluan...hehehe

endiem berkata...

kacau eh..

ezzati berkata...

haha..padan muka..gatai sgt

maiyah berkata...

ekeke.. ko nk kene sidang mahkamah lagi nih..

Webmaster@Echam berkata...

Azie,
Time kasih sbb komen. Saya dah follow blog awak..

Cikgu Jang,
Mampus kalo cite koi....

Lipislady,
Huhhh.. 7 keturunan tak habis lagi malu tu..

Endiem,
Secratary hampeh...

Ezzati,
Hihihi.. pastu balik umah kena hayun ngan penyapu plak..

Kak Maiyah,
Errkrkkkk.. takmoooooooooooooo.....

DDrfauziah berkata...

Slm Echam.
Terkedu gak Kak G .. betul ke? .. kayalan/mimpi siang @ ngigau .. illusi la rasenyer. Kalau betul pun, tanggung le sendiri akibatnyer .. :)hehehe.
Kak G nak ucap tk bbyk la dulu .. psl isu semalam tu kira2 dah ilang bahangnya .. & Kak G pun dah dpt kesan kebanyakan mereka2 yg suka main lempar2 batu dgn menutup muka ni. Betul kata Echam .. pedulikan mereka .. jika ambil pusing, nnti memeningkan kepala jer.

Redz da Tsar berkata...

Haha... Terbaik~

9W2OCC SHAM berkata...

wakakakakaka,,, haru,,, haru,,, TAK SANGGUP TEMAN HADAPINYA,,,

Finaz berkata...

ahaha...lawak2..

Hashim Zabidi berkata...

episod 6 minit itu, menunjukkan dia masih sayang pada anak isteri.

Babak sofa panjang, cuma satu harapan yang kunjung datang.

Pengarah terbaik

Mazru Majid berkata...

hahaha..surprise!! mesti ade yg rakam dak time tu..

abu muaz berkata...

macam-macam hal tuan ni.

Fadh berkata...

hehehe...

Webmaster@Echam berkata...

Kak G,
Tak ramai yang berani bersemuka dlm banyak hal. Yang berani hanya lempar batu sembunyi tangan. Pastu lepas lembar terus cabut lari. Ala-ala perang gerila camtu. Tapi walauapapun saya suka baca tulisan kak g. Teruskan menulis dalam keadaan kak g tak menyebelahi mana-mana pihak.

Duan,
Hhahahah...

Bro Sham,
Samalah kita. Naya hidup...

Finaz,
Keh..keh..keh..

Pakcik Hasyim,
Time kasih pakcik.. heheheh

Mazru,
Errr... nnt koi chek.. kalo ae koi postkan kat youtube.. hahahha

Abg Muaz,
Sekali sekala je bang.. hahahha

Fadh,
Hehhehe

pakcik kordi berkata...

kah kah kah!!!!shilakee!!!aahhahahahaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.