Selasa, Januari 05, 2010

Temubual Eksklusif Dengan Kutubear

Berikut ialah temubual eksklusif bersama seekor kutu. Aku panggil kutu ni kutubear.

Aku: Assalammualaikum Kutu.

Kutubear: W'salam.

Aku: Apa kabar???

Kutubear: Ko rase khabar aku camne???

Aku: ehhh.. sapa tanyer sapa ni.. baik kot...

Kutubear: Haaa.. dah tau nape tanyer lagi.. Soalan tak mencabar langsung...

Aku: Macamana boleh dapat nama kutubear ni??

Kutubear: Aku tak taulah. Mungkin ko patut tanyer kutu-kutu CSI kot untuk siasat. Tapi ko jangan tanyer SPRM plak...

Aku: errr... Oklah En kutu, sejak bila En Kutu mula menceburi bidang hisap darah ni.

Kutubear: Sejak lahir.

Aku: Adakah En kutu kesal kerana dilahirkan sbg kutu.

Kutubear: Emm... setakat hari dan saat ini masih belum ada lagi perasaan kesal tu. Cuma aku rase ko yang patut kesal jadi manusia.

Aku: Aku??? Kenapa plak???

Kutubear: Sbb walaupun aku kutu, aku tak pernah susahkan sesapa. Paling-paling pun beruang je yang susah. Itupun beruang ni tak pernah merungut. Ade ko pernah dgr beruang ni merungut. Takde kan. Lainlah spesis ko. Buat keje sikit merungut macam tahap buruh buat landasan keretapi maut kat Burma...

Aku: Adesssss.... kena lagi. Asek kena je aku ni.

Kutubear: Seperkara lagi, walaupun aku penghisap darah aku tak pernah cekik darah En Beruang ni tau tak. Cuba ko bandingkan spesis ko ngan spesis aku. Spesis ko tu bukan sekadar hisap darah malah kuat cekik darah. Dari hasil pemerhatian dan ujikaji yang aku buat, spesis korang ni susah sbnarnyer. Nak hidup pun makin tersepit sbb ramai tukang cekik darah. Ni aku dengar gula dah naik lagi 20 sen. Tak lama lagi aku dengar petrol korang pun ade nak wat plan harga baru. Yang paling syok sekali aku dengar korang hilang enjin jet ehhhh... Teruk betullah spesis korang kan. Enjin jet yang mahal dan besar camtu pun boleh hilang. Kalo besar paku 2 inci logiklah jugakkan. Aku raselah kan, kalaulah ehem-ehem korang tu boleh ditanggalkan, mesti korang hilangkan jugakkan. Betul tak???

Aku: Errrrr.. ehem-ehem???... Mungkinlah kot (muka aku dah merah sbb bengang)

Kutubear: Macam marah kat aku je???

Aku: Ehhhh.. taklah... aku ok je. Mane En. Kutu tau semua isu2 ni.

Kutubear: Laaa.. ko ni. Akukan kutu yang berteknologi. Nak cite apa je semua aku tau.

Aku: Ehhh.. tadi En Kutu ade cakap jangan tanyer SPRM pasal En Kutu. Kenapa???

Kutubear: Owhhh.. itu sebab aku takut ngan SPRM. Cuba ko tanyer ngan makhluk yang kecik-kecik tahap serangga. Semua takut ngan SPRM sbbnya SPRM ni selalu tangkap makhluk-makhluk kecik cam kitorang ni je. Yang besar2 diorang mane berani. Harap telur je besor SPRM tu. Kawan aku nama BILIS kat laut tu selalu jadi mangsa. Kesian aku tengok. Ko bayangkan diorang guna pancing mata udang tau. Padahal yang berkeliaran kat kawasan tu jerung-jerung.

Aku: Adessss.... En kutu ni. Asek tembak aku je. Ni yang aku hangin ni.

Kutubear: Releklah bro. Bukan selalu pun.

Aku: Aku ade hadiah untuk En kutu lah.

Kutubear: Apadia???

Aku: Nah.. BAYGON... zasssssss.... ambik ko. Kutuk aku lagi...

Kutubear: Errrkkkk.. arrrggghhhhhh.... abes aku...

Aku: Padan muka ko...

Moral of the story: Manusia mmg tak boleh kena tegur. Kalo kena batang hidung sendiri mulalah nak berbunuhan sama sendiri.. Lu pikirlah sendiri..... hahhahahahha

18 Juri Propesional:

~0~ berkata...

pedass...panass...dan mendalam maksudnya...

moga dpt sedarkan siapa yang terlibat

cemomoi berkata...

ehh bukan kutu tu dok kat kepala kita ke? kalu dah sembur begun tu kang luruh pulak rambut kita... kita jugak yang susah

Webmaster@Echam berkata...

Edi,
Keh3.. sapa mkn cili dia rase pedas..

Cemomoi,
Nama pun kutubear. Dia dok kat beruang ler....

kakcikseroja berkata...

jadik kutu lg bagus kot... tak payah nak berseluar baju, tak payah nak minum kopi... :)

yanz berkata...

kutubear..hahahaha...chumelll jerkk..
lain kali kutip kutu tu letak atas kuku..pastu tindas guna kuku..warkaka..pntas, selamat, xmeninggalkan kesan..:p
ape2 pun en kutu mmg best..zasssss!!!

Redz da Tsar berkata...

Hehe... Kalu dah jenis ingat deme sorang je betoi, memang sangguo berbunuh pon...

Maka jadilah kite manusia yang buleh menerima atau menghormati pendapat orang lain, walaupun tidak menyetujuinye asalkan pendapat itu betul dan benar~

Che' Pit berkata...

hmm intebiu guna kanta pembesar atau mikroskop atau teleskop? hmm kompius seketika

maiyah berkata...

hehe.. kutu kalo merayap kat kapla dia punya gatal syiok dok garuk

Finaz berkata...

wuuiii.., kutu ajak berdialog pun tak leh..sensetap betullah.. sian encik kutu tuh (haha)

relevan berkata...

Main kutu juga boleh jadi jutawan..jutawan e - kutu..

YASSIN SULAIMAN berkata...

Kutu lain tak pe jangan jadi kutu babi hehehehe...najis boleh batal air sembahyang kata P. Ramlie...hehehehe

Cikgu Jang .. berkata...

antara binatang yg kurang ajar...kitu le sebab pijak nya kepala kita...

Mr PenyuBiru berkata...

antara kutu rayau dan kutu babi, mana yg lagi bagus? hehe

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, kutu nih kala hinggap kat badan manusia bahaya, gigitannya buleh menjadi kudis...

Rodong Blogger berkata...

Baru ye ni.Peluru setajam mate pedang.Tak paham tak tau la.Aduh..bisa bisa.

Webmaster@Echam berkata...

Kak Cik,
Kena jadi kutubearlah camtu sbb kutubear comey... hahahha

Yanz,
Mmg kutubear tu cumil pun. Tu yang tak sampai hati nak tindas tu..

Duan,
Koi setuju. Jangan jadi orang yang tak boleh terima pendapat org lain. Paling penting kena reti terima teguran org.

CP,
Guna mata kasar je. Siri bercakap dgn kutu..

Kak Maiyah,
Len kali jangan garu. Akak sembur je Baygon.

Finaz,
Kutu tu kuat ngutuk. Padan muka dia.. keh3..

Abg Syed,
Jom main kutu wehhhh.. Kita main 2 orang dahlah. Main sorang sejuta...

Abg Yassin,
Hahahha.. koi ingat dialog tu...

Cikgu Jang,
Hahhaha.. koi tak terpikir plak camtu. Skang baru terpikir..

Penyu biru,
Aku rase kutu babi kot sbb dok setempat je kalo jumpa port cantekkkk...

LipisLady,
Huhhh.. bab kudis tu yang gatal amat tu...

Rodong,
Hehehhe.. saje koi bagi sedas dua. hehehhe...

Koyuki berkata...

errr
tak paham
hehe~

Webmaster@Echam berkata...

koyuki,
Errr.. nape LAMPI sgt ni hahhhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.