Jumaat, Mac 19, 2010

Sedang Bermasalah....

Sejak 2 3 menjak ni aku bz sangat. Keje berlambak-lambak nak buat. Sampaikan tenaga yang ada ni pun kadang-kadang tak cukup nak buat keje yang banyak ni. Itulah dia kehidupan, semakin banyak duit kita cari kita rase makin tak puas. Padahal aku ni bukanlah miskin sgt pun. Dengan duit 1.7 juta yang ada dalam bank nipun aku rase masih belum mampu nak siapkan semua keje yang diberi pada aku. Lagi satu masih belum mampu untuk puaskan nafsu buas aku membeli barang-barang yang agak mahal. Pada aku sekarang ni aku kena makin mengumpul kekayaan demi kekayaan. Sampai bila??? mungkin sampai aku lupa daratan ataupun mungkin aku lupa untuk berpijak dibumi yang nyata.

Setiap hari aku datang opis asek bergaduh je. Kadang-kadang tu terpikir gak, duit dh banyak, ada kedudukan, kerjaya yang bagus tapi kenapa asek nak gaduh je ngan orang. Makin aku pikir makin otak aku lembab. Mata aku skang ni asek nampak duit je. Heran gak aku dgn diri aku ni. Sejak akhir-akhir ni jugak perbelanjaan harian aku agak melampau sikit. Pantang tengok orang lebih dari aku. Mulalah aku jadi panas baran. Untuk hilangkan panas baran ni ada 2 cara je. Pertama pergi beli apa yang aku nak. Kedua bergaduh. Ada sesapa boleh tolong tak setlekan masalah aku ni.

11 Juri Propesional:

~0~ berkata...

wow...

~0~ berkata...

kembali pada Nya...

Finaz berkata...

uiiiii kaya nya aok...1.7juta dlm USD ke? hehe.. Oh! Saya ada cara settlekan masalah aok iaitu:

1. bg je duit tuh suma kat saya. Konfem lepas nih aok tak akan bergaduh atau shopping sebab duit dah takde.. Nak gaduh pun malu sebab nti org kata takde duit buatlah cara takde duit.. (hehehe..)

2. jgn kumpul reta lagi. Kalo terkumpul gak sila terus transfer kat a/c saya.. OK!

3. cukuplah 2 jer... rasanya ok sangat dah tips nih (hehehehe...)

endiem berkata...

beli apa saja dan bergaduh..

cemomoi berkata...

heeee masalah anak adam dan hawa semenjak manusia diciptakan... sapa ble bagitau manusia mana yang pnah puas... kalo rasa puas maknanya dah brenti jadik manusia le gamaknya...

nak setel masalah? heee paling senang cakap tapi payah buat ialah lawan apa aje masalah tu.. kalo ko kedekut, kikis dengan bersedekah banyak-banyak.. 1.7 juta tu apa la sangat kalo ko sedekah kat aku 1 yang depan tu, so tinggal la untuk ko .7 tu je

selesai masalah kan, kan, kannn

ZOOL@TOD berkata...

minumlah tongkat ali.......

Cikgu Jang .. berkata...

moh ngikut kome ngaran ikan esok....gerenti ilang le serabut aok te...

maiyah berkata...

jgn le gaduh2 nnti kene bersidang lagik

Mazru Majid berkata...

Salam weh..

Lame tak dengor cerite..tibe2 dgr dah kaya raye..koi numpang gembira la..

pelan2 la weh..kalo rs nak beramal te sedekah lah ckit duit te ke koi...hahahhaa..

relevan berkata...

Echam bagi kawan duit seket..nak masuk kopitiam malam ni..kopitiam dangdut.. he he!

Webmaster@Echam berkata...

Edi,
Time kasih.. huhu

Finaz,
Amboi2 dia... sangat bijak.. hahhaha

Endiem,
Tu yang koi suka tu..

Cemomoi,
Haaaa.. mmg aok bijaklah wehhhh..

Zool,
Yeaahhhhh.. supaya lebih kuat dan bertenaga..

Cikgu Jang,
Huhhh.. ngaren ikan. Koi tak minat wehhh..

Kak Maiyah,
Jangan bersidang bawah pokok sudahlah...

Mazru,
Koi kena mintok ngan aok koi rase...

Abg Syed,
Minta maaflah wehhh.. arini ari sabtu. Bank tutup. hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.