Khamis, Mei 06, 2010

Kasih Si Abang.......

Aku tersentak bila pertama kali tengok gambar ni. Terbayang kedua-dua anak aku. Sedih dan agak terkesan dalam hati bila kedua beradik ini berpelukan. Persoalan yang bermain dalam minda aku ialah kemana kedua ibu bapa mereka dan yang kedua mungkin kedua-dua anak ini yatim piatu. Seandainya yatim piatu alangkah sedihnya nasib mereka tanpa tempat bergantung untuk teruskan kehidupan seharian. Aku tak tahu dari mana datangnya sumber foto ni tapi walau dimana sekalipun sumbernya, foto ni amat tinggalkan kesan pada aku. Cuba fikir dan bayangkan seandainya 2 beradik ini anak2 kita.......


10 Juri Propesional:

al-lavendari berkata...

saya tersedu dan terkedu melihat dan membayangkan keperitan hidup dua anak ini.

CekWa berkata...

kesian dan sedih sgt..

salamesrabadi berkata...

sedihnya....jauhkanlah ank2ku jadi spt ini.amin.

Tanpa Nama berkata...

sedih beb... rasa nak menangis

akuanakpahang berkata...

Tersentuh jua hati kecil kawan nengok gambo ini... hakikatnya kawan ttp bersimpati, semoga Allah menlindungi mereka.

pB berkata...

bagaimana kita harus menolong mereka ini???

endiem berkata...

dalam dunia yg semakin maju.. perkara sebegini tak boleh dihapuskan.. terserah kepada Allah.

Mazru Majid berkata...

gambo nih betul2 meninggalkan kesan dlm jiwa koi.

relevan berkata...

Mak bapak mereka kemana?..buat anak saja pandai..

yastro berkata...

Gambar ni sungguh memilukan!!!
Sangat2 tersentuh hati aku...
kasih seorang abang mengalahkan kasih ibu dan bapanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.