Khamis, Julai 29, 2010

Aduan Rakyat

Malam tadi terpacok depan TV3 tengok Aduan Rakyat. Popalihh.... Kesian rodong-rodong kawan kat Purun dgn Mayam. Air sokmo takde sejok 34 tahun deme masuk Felda situ. Gone weh dgn JBA kawasan tu. Makan gaji bute ke??? Semua masaloh kene masuk Aduan Rakyat baru nak selesai. Publisiti murahan dan dalam mase yang sama kawan kabo deme ni mmg pemalas. Nak kene ketuk kepale baru nak bergerok. Paling kawan best tengok bila Timbalan Pengaroh JBA Pahang kene sekoloh di org-org Felda Purun. Ambik aok. Len kali jgn percaye sgt dengan laporan org2 aok tu. Rajin-rajin ler wehhh turun tgk org bawoh buat keje. Sekarang ni sape yang malu, JBA juge. Kepade rodong-rodong kawan yang ade masaloh air tu bawak bersabor dalam sikit mase lagi. Kawan yakin masalah ini akan selesei dlm waktu terdekat. Kawan nunggu ape komen Al Mankaraqi, Cikgu Jang, Mazru dan Cikgu Fadh.... heheheheh

15 Juri Propesional:

a kl citizen berkata...

tu lah gaya pekerja kita ni...

geram

terbaru dari saya : resah sentiasa akan menggigit

Fadh berkata...

molek jer mlm td kuar tv3 pasei xde air di purun dan mayam...pg nie tadi kat tempat koi plok xde air...JAMBAN punye JBA!!

endiem berkata...

sebab itu cikgu jang dah lama tak tulis blog.

zulkbo berkata...

salam..
dah lama dah ni
dah 55 tahun merdeka
masaalah yang sama
orang Pahang hadapi
kesiann...

akuanakpahang berkata...

Kawan nok ibaratkan juga disini kalau kita naik bas Leng Huat atau Bee Huat kuantan -maran kalau Bas tu tak sedak dinaiki ada pijat bau busuk dan sewaktu dgnnya... sape kita nok salahkan takan sesenag kita nok bantai ker draber dia hehehe....

Kena pikir2 juga tu sian ker org JBA.

Don Balon berkata...

lama sangat dohhh.. kita di Gelangi 2 pun aok tok ingat tahun 2008 raya takde air?? bapok gampancnya..
bukan baru..ntoh berapa ribu kali doh.. terkena hari raya lebih 2 kali..

al-mankaraqi berkata...

Hidup Ismail Sabri!!!

Sial punya menteri, rumoh koi 48 jam dah takdek air....

Pakcik2 dan Makcik2 di Purun dan Mayam jangan risau, moh kita terus pangkoh Mail Sabri.

Insya Allah kiamat nanti setel jugek masaloh air neh........

makcik.shima berkata...

kesiannya...
perkara asas pun xleh nak settle... yg accessories, decorations bagai, bukan main lagi terpacak! x reti nak prioritize ke???

Redz da Tsar berkata...

Heh..

Dasor dudok senank lenang gitu la gayenye...

Konon nok supply air kek selangor.. Rakyat negeri sendiri terabai gone?

Webmaster@Echam berkata...

Koi numpang simpati dgn masaloh rodong-rodong. Nok wat guane lagi. Doh semua mangkoh Ismail Sabri. Koi tok buleh wat ape lah. Kota Gelanggi pun pernoh juge gitu. Paling perit bila hari raye takde air. Tahun 2008 tu kebetulan koi raye kat Kota Gelanggi. Hangin betoi koi pagi tu. Tepon ke pejabat deme sekor tak ngangkat. Raya lah katakan. Menyumpah2 org Kota Gelanggi bila pagi raye takde air. Harapan koi, jgnlah takde air lagi tahun ni walau dimana pun bila pagi raye. Seksa weehhhhhh....

relevan berkata...

Datang rumoh kawan kalu nak mandi weh..

Hidup yb Ismail Saberi..

Hidup AL Manqaraki..

Tadi koi minum dan makan2 kat restoren Angsana Kerayong tak ada air..makan nasik alas kertas letak dalam pinggan..

Cikgu Jang .. berkata...

salam rodong...

koi lama dah tak nulis blog koi tu. keknye mboh jugak jarang2 koi bukak ...bab air paip ni, toksoh cakak le...tengok sendiri le dlm tv tu betapa azabnye kome kat sini..tapi yg nyatenye org jba tu memang tak buat keje sebabnye bile aduan rakyat masuk je, mboh pulak air kuar 24 jam tanpe henti tanpa dengor enjin pam meletup ke, paip bocor ke...

gitu le kalo keje hanya pade name, tapi tok mikir kesusahan org lain...

yastro berkata...

Takut juga kalau blk kt Gelanggi 1 time raye..tah bape kali kene x de air..tp sian lg pakcik/makcik kt mayam n purun tu..berpuloh taun mcm tu jugak..Hampass nye JBA,makan gaji buta ke hape....

sahromnasrudin berkata...

alAsan basi, bajet tarak..sejak bile bajet jadu halangan utk pembangunan rakyat,,kan negeri Bee xxxx TUE

Webmaster@Echam berkata...

Mmg sah deme yang problem. Ikut kata cikgu Jang lepas kuar aduan rakyat air terus keluor 24 jam. Kawan heran sgt dgn deme ni. Nak keje ke tak mboh. Kala doh tak mboh, bg je ke org lain buat keje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.