Sabtu, Julai 17, 2010

Barang Naik (BN)

Dalam usaha mengelakkan kecaman rakyat terhadap pengumuman kenaikan 5-dalam-1 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam, semua media yang dikawal kerajaan diingatkan supaya tidak menggunakan perkatan ‘barang naik’ dalam laporan mereka.

Apa-apa pun nak gelak dulu kat Si Cerdik ni...... muahahahhahahahahahhahahahahahha...... Sbb Barang Naik = BN.... sbb tu dia tak bagi guna BARANG NAIK......

Pasni jangan guna dah ehhhh.... Kalo umah kecik, jgn cakap umah kecik tapi ruangan tak besar, kalo takde duit jgn kabo takde duit kene kabo duit tak cukup.... alahaiiiiiii, pemimpin2 harini dah buat rakyat Malaysia ni mcm budak2 tadika ngan pra sekolah pulak aku rase. Cubalah buat benda yang lebih matang sikit. Tak habis-habis nak bodohkan rakyat....

17 Juri Propesional:

akuanakpahang berkata...

Aku keliru dan engkau tertipu.

Mazru Majid berkata...

kalo brg yg se lagi te x naik gone cham?hahahah-sila ke blog abg yassin utk kisah selanjutnye...hehehe

Cik SHiNJU berkata...

adoi la...mcm2 hal skang ni...

a kl citizen berkata...

gitu pulak ya...

terbaru dari saya : manjakan diri

Redz da Tsar berkata...

Barang naik takleh
Minyak naik takleh jugak
Yang boleh ialah
--> Penyelarasan harga
--> pengurangan subsidi...

Hehe..

Agoknye dia ingat 51% rakyat Malaysia tak faham maksud 'penyelarasan harga' dan 'pengurangan subsidi' tu kot...

zulkbo berkata...

salam..
macm tu nampak gayenya..
kita tuko la..
P=pasti
A=akan
S=selamat

he he..ada berannni...?

Fadh berkata...

'barang' dia dh xnak naik kot hehehe sbb tue dia suke2 naikkan harga barang hahaha

Webmaster@Echam berkata...

Abg Yassin,
Jgn keliru wehhh. Lain jadinyer kang.

Mazru,
Hok tu mmg paroh wehhhh...

Cik Shinju,
Mmg mcm2 KERAjaan ni...

Kak Normah,
Diorang beranggapan rakyat ni bodoh macam diorang.

Duan,
Mmg dia ingat rakyat arini mcm tahun 60an punyer pemikiran. Dulu bolehlah, apa surat kabo kate semua percaya.

Zul,
Kawan dah tuko dah wehhhh...

Cikgu Fadh,
Koi rase pun gitu agoknyer... hahahhaha

zetty berkata...

jom pergi bljr prasekolah...hehehe

al-mankaraqi berkata...

selaras = naik?

sahromnasrudin berkata...

salam..aku tak raser depa nie buat kita cm budak tadika..aku raser depa nie buat kiter mcm dalam perut ibu lg kot hahahahahaha

relevan berkata...

Selamat mengundi..!

Pacifist berkata...

salam sahabat
barang naik je banding dengan negara org.nape tak banding dgn negara yg lebih baik jaga kebajikan rakyat dr segi ekonomi dan hak asasi manusia.
-sokong en zul.berubah sebelum parah.

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

cpt2 ubah sblm terlambat... moh sedar beramai-ramai

makcik.shima berkata...

salam,

"Tak habis-habis nak bodohkan rakyat...."

mmg itu tugas mereka...
sbbnya, xkan nk bodo sorang²
nok la rakyat pun 'bodo' sama...

wallahu'alam.

Jejaka Desa berkata...

Aiyya...Kala itu balang tatak naik.Hati pun tatak cinang maa....Haha..Tapi kala itu balang naik hali2.Huyyo... boleh mati loo...

Don Balon berkata...

Echanc,
Tu yang koi sokmo suka komen Syeikh Fadhlur tu..dia mampu melihat dari sudut yanc berbeza kuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.