Rabu, Ogos 18, 2010

9 Tanda Anda Kedekut

9 tanda anda kedekut mengikut Afdlin Shauki.
  1. Membaca surat khabar dirumah jiran sebelah
  2. Menggunakan tayar spare melebihi 3 bulan
  3. Suka menonton TV dirumah jiran.
  4. Menadah air hujan untuk dijadikan air mandian.
  5. Menggunakan perabut-perabut second hand.
  6. Anda senyum bila orang buta minta sedekah sbb anda boleh gunakan alasan yang anda juga buta.
  7. Datang ke rumah jiran bila jiran tengah makan malam.
  8. Sembunyi dalam bilik bila budak-budak datang minta duit raya
  9. Guna langsir raya tahun lepas untuk buat baju raya anak anda untuk tahun depan.

14 Juri Propesional:

kakcik berkata...

Yang lain2 tu mungkin tak melibatkan kakcik. Tapi bab langsir - kakcik pun tak ingat bila terakhir kakcik tukar langsir! Mungkin 4 @ 5 tahun lepas... :)

cik fiza berkata...

paling dasat yg no 9 tu la.. x rela...

Don Balon berkata...

okla tu echanc..
itu namanya berjimat..tapi bukan semua la.. :)

cemomoi berkata...

guna bendera opis bagi buat baju raya tak kedekut dak

Webmaster@Echam berkata...

Kakcik,
Tak tukar takpe. Jangan lepas tukar terus langsir tu jd baju raye pulak.

Fiza,
Hahhahah.. mmg tak rela. Malau 7 keturunan anak2...

Don,
Nanti kita boleh startlah wehhh.. pastu hjug tahun gi Paris lah kita melancong.. hahhaha

Cemomoi,
Ah aokkkk.. lagi sedey koi baca cadangan tu.

akuanakpahang berkata...

Kadang tu betul juga kata dek org, bukan kedekut tapi berjimat dah nok goner bender itu aje yg mampu dibuat :(

Jejaka Desa berkata...

Yang no 9 ter memang teruk amat weh.Kupik.....

Cikgu Jang .. berkata...

salam rodong...

ade sesetengah tu kita panggil ia kedekut, sesetengah tu pulak nak berjimat, sesetengah tu pulak sebab malas dan paling banyak.....sebab takde duit...hehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

nasib baik tak masuk dalam list

endiem berkata...

Mintak no.2 tu keluar senarai.

zulkbo berkata...

salam..
sah dah
soheh..
confirm..
hu hu

sahromnasrudin berkata...

lg 1..makan moreh kat masjid / surau tetapi luper nak anta bile tiba giliran sendiri huhuhuhu

Webmaster@Echam berkata...

Abg Yassin,
Betul tu. Kadang2 bukan kedekut tapi duit mmg ade ngam2 je..

JD,
Mmg melampo.

Cikgu jang,
Salam. Mmg tepat sekali. Banyaknyer sbb takde duit. Guna jelah mane yg boleh.

Brutal,
Apa yang takde dlm list tu??

Endiem,
Hahhahahaha... aok guna dah bape lame wehhh tayar spare...

Zul,
mmg sah... hahahhaha

Sharom,
Hahhahaha.. mmg lawak. Gelok koi. Mmg itu tanda ke 10....

relevan berkata...

Nasib tiada dalam senarai...wakaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.