Selasa, Oktober 26, 2010

Nyanyian Serambi

Baru ni pegi minum dengan sorang rodong. Dia kabo ke kawan ttg lagu ni. Penuh dengan maksud tersurat dan tersirat. Cubalah wokme renung-renungkan.....



Keluar pagi balik petang
Adakala sampai malam
Cari rezeki bawa pulang
Buat orang yang tersayang
ooo bersabarlah

Wajahmu dimana mana
Senyum kasih mesra kasih
Cinta murni kan bersemi
Bersama ketulusan budi
ooo bersemilah

[Bridge]
Lama kucarik rahsia kaseh
Rindu kaseh untuk berkaseh
Senang senang duduk di serambi
Senandung lagu puisi
Zikir zaman nyanyian zaman

[Chorus]
Andai kasturi hilang harum
Mawar tak berkuntum
Cinta tak bersambung
Biar emas setinggi gunung
Kan ku peluk rimbun ampun
Rahmat yang Maha Agung

6 Juri Propesional:

akuanakpahang berkata...

Entoh weh..kawan main dengor aje lagu nie apa maksudnya tu? Cer kabor getek :)

kak Erna berkata...

salam echam..akak memang suka sangat dengar lagu ni.tak dihurai pun yang mendengar boleh faham kan..jelas maksudnya..

Cik SHiNJU berkata...

melodi ngn lirik lagu ni mmg indah..
tp koi x bape masuk sore Ramli Sarip neh..rase mcm nak berdehem jer bg ilang serdak dlm tekok dia ter..

endiem berkata...

Aok siap dengan liriknya sekali yek.

relevan berkata...

Papa Rocks..!~

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

ske lagu2 ramli sarip... xtau la ramli sarip suke aku ke tak eheeh =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.