Khamis, November 25, 2010

Dialog Dengan Atan

Seawal jam 8 pagi Atan D'Caprio dah ade atas basikal. Dengo kabo pagi ni dia ada projek besar kene setlekan dengan Demit. Demit pulak sebelum subuh dah mandi air telaga. Nak buang lemak katenyer walaupun pada hakikatnyer badan dah gaye idolanya Giant ahli gusti tahun 90 an. Makan pun pesen mujur lalu melintang pukang, lagi nak buang lemak.

Perjalanan pagi tu agak jauh. Bukan sepelaung dan juga bukan seribu tahun cahaya tapi dalam 2 batu dari rumah Demit. Atan D'Caprio stedy je kat belakang basikal. Muka pun ala-ala Leonardo D'Caprio masa kat atas Titanic tapi taklah sehensem dan segagah Leonardo. Badan Atan ni agak berotot dan jalan pun lain sikit dari Demit punya stail jalan. Pendek kata, mmg macholah bila tgk Atan berjalan. Takdelah macam Demit, jalan pun dah berterabur ke laut dia punya langkah. Takde tomakninah langsung bila berjalan.

Sampai di hujung kampung, ramai yang dah menunggu kehadiran Demit dan Atan D'Caprio. Sesampai je Demit ke tapak majlis tu dia disambut oleh para-para wakil rakyat kawasan yang tiba-tiba je muncul ntah dari mane. Jangankan Atan, Demit yang sejak lahir dok kat situ pun tak pernah kenal siapa wakil rakyat. Yang dia kenal pun tok imam, tok mudim, penggali kubur dan Dressa je. Lain-lain dari tu tak pernah nak ambik port.

Pagi tu ramai orang-orang penting yang datang. Tok imam ade, Tok Bilal ade pakmat keria ade, Dolah Labuci ade, Tok Man Cemen ade, Pak Lah Jambu Air ade, Osman Rumah Tinggi ade,Tok Mudim Bini Dua pun ade. Pagi tu ada sesi dialog antara pihak wartawan dgn Atan D'Caprio. Muka Atan dah merah-merah pink menahan malu. Senyum pun dah tersipu-sipu. Puas pulak Demit memujuk suruh Atan bertenang. Tak jauh dari tempat parking basikal VIP terdapat sebuah pentas yang disediakan khas oleh pihak penganjur. Pagi tu jangankan Kopi O Demit malah selipar jepun yang dipakainya pun ditaja oleh Nike. Pendek kata pagi tu Demit dah setaraf dengan Harimau Kayu lah org kabo.

Demit dan Atan D'Caprio dijemput ke pentas. Hanya mereka berdua di atas pentas. Wartawan dah mula membanjiri dihadapan pentas. Ade yang bawak tape recorder, kemera besor-besor dan ade jugak yang datang bawak tanpa bawak apa-apa. Suasana dah makin meriah. Tiupan Vuvuzela dah mula kedengaran disana-sini. Hingar bingar bunyinya.

Tiba-tiba.....

bersambung....

5 Juri Propesional:

akuanakpahang (AAP) berkata...

Demit dan Atan D'Caprio deme merasmi kebender tu? kawan tggu sambungan dia :)

zulkbo berkata...

salam...
baru nak saspen ni..
he he..sambungg...

My Little Diary berkata...

salam,
hehe... ni kesah apa pulak nih!! adoyaiiii.... potong stim betul aarrr :p

relevan berkata...

Nyambung pulak dah..

Ilham Fannur-S.B Print berkata...

apo plak nak jadi nie...ko ni pon sham...macam nak jadi pak usop hailam...wat citer sambong2...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.