Isnin, November 22, 2010

Ikhlas atau Takut Polis

Seringkali kita tengok hal camni kat atas jalanraya. Bila ada kereta peronda polis atau JPJ yang sedang bergerak kat depan mesti ramai yang 'segan-segan' nak potong walaupun jalan tu lengang kat depan. Kalo jalan tu ada garisan berkembar ok lah, mmg logiklah tak boleh potong. Yang tragisnya jalan tu jalan lurus dan dibolehkan memotong tapi ramai yang sanggup mengikut belakang kereta peronda tu. Sampaikan anggota polis tu dah ketepi tapi ade jugak yang segan nak potong kereta dia. Padahal sebelum dari tu, garisan berkembar pun dia balun cukup-cukup. Persoalan kat sini, adakah orang kita ni mengikut undang-undang kerana takutkan Polis atau dengan ikhlas hati mematuhi peraturan. Kawan rakamkan gambar ini di Jalan Kuala Krai - Tanah Merah pada pagi Sabtu yang lalu.




17 Juri Propesional:

eelobor berkata...

itu manusia penting diri...memang sakit hati. sepatut ruangan kecemasan tidak di salah guna sewenang2 nya

Amy Syaquena berkata...

salam..

x suke orang yang jenis macam tue

akuanakpahang (AAP) berkata...

Segan dalam hormat.. lepas tu karang baru boleh tunjuk skill :)

Jom Singgah Ke akuanakpahang "Segalanya disini suka duka sebuah kehidupan."

relevan berkata...

Potong saja!

::FAIZ FARISH:: berkata...

hm

Cik SHiNJU berkata...

hahaha...malu2 dugong..
koi pun pernah gitu dulu..
polis tu siap bg signal suh potong..

afzan berkata...

depa bagi hormat kat polis tu. amboih siap ambil gambar lagi..

cemomoi berkata...

kalu kat luo kl terutama kampung memang dorang malu alah, kalu kat kl polis pulak yang buat tak nampakkkk

Dakwat Basah! berkata...

hormat lah undang2. tapi org dah suruh potong tu, tekan lah.apa lagi.

kak Erna berkata...

echam..memang macam tu kan..rasanya takut..takut kena saman..sebab kadang2 kereta berderet2.ingatkan kenapa lah...rupanya ada kereta peronda didepan..

zulkbo berkata...

salam..
biasa dah..bersopan
bila di kehendaki je..
lepas tu lari balik
140 km/h..huhu

jedi berkata...

tue la mentaliti rakyat m'sia skang....hurmmm

Sharinginfoz berkata...

hmmmmm takut le namanya

Tanpa Nama berkata...

mengecam echam kerana memandu sambil merakam gambar.

Jejaka Desa berkata...

Ikut undang2 gamoknye ter.Dulu kan polis kabo kala potong kerete dia alamat dapat saman.Ha pakat ngekor la dia weh...

yastro berkata...

Hmm...rakyat Mesia ni mmg jenih degill..macam kucing ngan ikan lerr, depan toke dia baik jekkk...belakang kalu...hantam trussss...he4!!!

azzey berkata...

Echam: takut kena saman le tu.....hu3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.