Khamis, November 25, 2010

Kubur Di Kubah Masjid

Sumber: http://rubbertapperz.blogspot.com/

Kubur di Kubah Masjid Nabawi yang mana mempunyai cerita yang patut di ketahui dan diambil iktibar. Semoga ceria Kubur di Kubah Masjid Nabawi ini dapat kita hayati bersama.
Ketahui lebih details:

SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu di Masjid Nabawi.

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang mencuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW– kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW–. Namun, ketika sang pelaku mencoba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menyambarnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di situ. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan tubuhnya dari atas Kubah tersebut!

Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!
Lihat juga..

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.






“Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan d0amu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan d0amu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan…kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya”

11 Juri Propesional:

Sharinginfoz berkata...

semoga kita ambil iktibar mengenai kebesaran Allah

hysman berkata...

subhanallah..
kuasa maha Esa....

akuanakpahang (AAP) berkata...

Subhanallah... begitulah kebesaran Allah jua semoga menjadi iktibar buat kita semua.

Cikgu Jang .. berkata...

Peringatan kepada musuh2 islam yg lain....

jedi berkata...

subhanallah......

sahromnasrudin berkata...

salam ziarah..dah lama tak berkunjung ke sini dan rumah tuan blog pun telah dicat baru..cantik cat nie..lebih soft dan damai je mata memandang..tahniah!!!!

wanie berkata...

subhanallah......

Cik SHiNJU berkata...

Subhanallah..
Balasan utk mereka yang mencabar kekuasaan Pencipta..

cemomoi berkata...

iskh... moga menambahkan lagi keimanan kita kepada Allah

zulkbo berkata...

salam..
subhanallah..
Allahuakbar,
pengajaran buat
kita yang hidup ni

Temuk berkata...

Salam ECHAM
Ada kalanya sesuatu kejahatan dibalas-Nya dengan begitu segera sekali! Amat menakutkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.