Isnin, Disember 20, 2010

CELCOM makin PALAT

Posting terakhir diblog ini ialah 10 Disember 2010. Selepas dari tu jgn kata nak wat posting, nak bukak internet pun tak boleh. CELCOM makin PALAT. Kat rumah yang ade hanyer pilihan untuk GPRS. Line 3G dah terjun ke laut. Kalo nak guna line GPRS untuk melayari internet baik tak payah sebab bukan kesabaran aku untuk tunggu sejam semata-mata nak bukak page email. Adoilaahhhhhh... Rase sia-sia plak keluarkan duit bayar BIL BERUKBAN CELCOM ni. CELCOM makin PALAT....

Sedang curi time keje untuk taip entry ni. Cilakak punya CELCOM.

Jumaat, Disember 10, 2010

Pilih Mak Cantik

KUALA LUMPUR: “Jika rupa paras si ibu cantik, pasti ramai datang ke rumah ini untuk mengambil bayinya sebagai anak angkat,” kata isteri pengasas Rumah Kebajikan Wanita dan Remaja (Kewaja), Ruzitah Baharum, 42.

Beliau berkata, melalui pengalamannya, kebanyakan pasangan suami isteri yang datang ke rumah itu untuk mengambil anak angkat akan memilih dan menempah terlebih dulu anak dalam kandungan selepas melihat rupa paras si ibu.

“Bagaimanapun, kami tidak membenarkan cara itu (tempahan) kerana sini bukan tempat untuk membeli bayi, sebaliknya rumah amal untuk menjaga kebajikan ibu serta bayi yang baru dilahirkan,” katanya ketika ditemui di pusat itu, semalam.

Kewaja memberi perlindungan kepada gadis dan wanita bermasalah, terutama mereka yang menghadapi masalah serius akibat pergaulan terlampau atau terjebak dalam aktiviti tidak bermoral sehingga hamil di luar nikah. Penghuninya akan dilindungi, dibimbing dan dipulih sebelum kembali ke pangkuan keluarga.

Mengenai kes Suzie yang dilaporkan Harian Metro semalam, Ruzitah berkata, setakat ini dia menerima lima khidmat pesanan ringkas (SMS) bertanyakan bayi dikandung gadis berkenaan.


Katanya, Suzie sudah mula menyesuaikan diri dengan pusat itu dan menjalani proses mendalami Islam dan sudah mahu bersolat.

Dua wartawan Harian Metro berjaya memujuk Suzie, 22, supaya tidak menjual bayi dikandungnya kepada satu pasangan bukan Islam, sebaliknya dihantar ke Kewaja.

Pelayan pelanggan (GRO) itu nekad mahu menjual bayinya kerana mendakwa tidak mampu menjaganya sebaik lahir kelak.

Dalam pada itu, Ruzitah berkata, hampir 500 pasangan dalam senarai menunggu untuk mengambil anak angkat dari rumah berkenaan dan jumlah itu meningkat dari semasa ke semasa.

“Kami memberi keutamaan kepada pasangan yang berkahwin lima hingga enam tahun tapi masih tidak mempunyai zuriat,” katanya yang dipanggil mama di kalangan penghuni.

Pihaknya juga, katanya, tidak menggalakkan individu yang belum berkahwin untuk memohon kerana memikirkan nasib kebanyakan bayi terbabit dilahirkan tanpa bapa, jadi biarlah mereka dijaga keluarga yang dapat memberi didikan agama yang sempurna.

Menurutnya, kini terdapat 50 wanita berusia lingkungan 20-an menunggu masa di rumah itu untuk melahirkan anak masing-masing.

“Sebaik bayi dilahirkan di klinik panel terpilih, anak itu bersama ibunya akan dijaga sehingga habis tempoh berpantang. Jika si ibu mahu menjaga sendiri bayinya, kami akan meminta pihak keluarga mengambil mereka.

“Bagi yang tidak mahu menjaga bayinya pula, kami akan mengurus urusan berkaitan pengambilan anak angkat mengikut prosedur yang ditetapkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM),” katanya.

Ruzitah berkata, pihaknya juga akan menyaring setiap pasangan yang mahu mengambil anak angkat dari rumah itu bagi mengelak kejadian yang tidak diingini pada masa depan.

“Sejak Kewaja ditubuhkan 20 tahun lalu, sudah lebih 3,000 bayi dilahirkan di sini diserahkan kepada keluarga angkat,” katanya.

Jawab Tag Lagi

Menjawab tag dari AzMask



Banner ini untuk sesiapa yang nak join contest GA. Sila klik pada gambo yer.

Award Pulok

3

Tadi dapat tag. Baru jap dapat award plak dari Cik Gebu. Mmg murah rezeki kawan. Dia dah menang contest malam ni. Apa-apa pun jom kita ucapkan tahniah sambil tenyeh pipi gebu dia.. hahahhahaha

Khamis, Disember 09, 2010

Santau Jerman

Kalau perasan skang ni kat TV semakin banyak cerita-cerita mistik. Dah macam cite Indon zaman Suzana plak. Kat Astro ada Mistik Alam Hitam dan kat TV3 plak ade Saka Jentayu. Pada kawan banyak sangat cite mistik ni akan buat anak-anak kawan jadi penakut. Ini yang bengang ni. Nak ke dapur bila time padam lampu pun ada yang takut sbb teringat kat cite-cite mistik tu. Pulak tu hantu-hantu Malaysia semua masih jenis pesen lama. Muka hodoh, rambut panjang dan suka ketawa. Pakaian pun pesen lama. Cubalah wat kelainan sikit. Pakaian tu biarlah educated sikit. Baju masuk dalam ke, pakai skirt ke. Kan gempak nnt.. hehehhehe...

p/wTerase cam nak belajar Santau Jerman lah...

Jawab Tag Ozzy

Menjawab tag dari ozzy. Terima kasih kerana tag kawan yek. Jasamu tetap ku kenang.. hehhehehe. Kat bawah tu jawapan jujur untuk setiap apa yang perlu kawan kene lakukan bila di tag.



1) Letak banner ni dan link kan ke http://bloglarian.blogspot.com/
- Macam kat atas tu.


2) Lengkapkan Slogan "Saya suka berblogwalking kerana...." (tidak lebih 30 patah perkataan)
-> Serius gua cakap, gua suka bw sbb nak tolong up trafik kengkawan dan dalam masa yang sama akan up gua punya terapik.


3) Follow Bloglarian
- Gua dah FOLLOW.... yeeiihaaaaaaaa....

Tag 3 orang atau lebih rakan.
  1. Cikgu Isza
  2. AzMask
  3. YastroOnline
  4. Insan Marhaen
  5. Hysman
  6. Syahbandar87

Jual Bayi Dalam Perut

KUALA LUMPUR: “Bayi ini sudah ditempah pada harga RM22,000,” kata seorang wanita yang kini menunggu masa untuk melahirkan kandungannya itu kepada dua wartawan Harian Metro yang bertemu dengannya di sebuah restoran di Bukit Bintang, di sini, baru-baru ini.

Dia yang memperkenalkan diri sebagai Suzie, 22, berkata satu pasangan suami isteri bukan Islam menyatakan hasrat membeli bayi berkenaan ketika kandungannya masih berusia lima bulan.
Pertemuan tanpa dirancang itu berlaku ketika penulis menikmati makan malam apabila ternampak Suzie bersama seorang rakan sekerjanya mencari meja untuk menjamu selera di restoran sama.

Melihat keadaan Suzie yang sarat mengandung sembilan bulan itu, penulis menawarkan tempat untuk dia duduk semeja.

Dalam perkenalan singkat itu, wanita yang bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) terbabit mula menyatakan hasrat untuk menjual bayinya sejurus dilahirkan kelak kepada pasangan suami isteri berkenaan.

“Saya sayangkan bayi ini, tetapi kerana kos sara hidup tinggi di ibu kota, saya terpaksa menjualnya,” katanya ketika pertemuan itu.

Menurutnya, dia nekad mahu menjual bayi dikandungnya itu kerana berasakan tidak mampu menjaganya apabila dilahirkan kelak.

Selain itu, katanya pasangan terbabit mendakwa akan menanggung segala kos bersalin termasuk pembedahan dan perubatan serta mendapatkan sijil beranak sah buat bayi yang bakal dilahirkannya itu.

Mendengar cerita itu, penulis menasihatinya tidak berbuat demikian dan memujuknya ke Rumah Kebajikan Wanita dan Remaja (Kewaja) di Gombak, untuk bersalin dan dijaga sepanjang berpantang.

Tiga minggu selepas pertemuan pada awal November lalu itu, Suzie dibawa ke rumah berkenaan selepas dia bersetuju cadangan penulis.

Sebaik tiba di Rumah Kewaja, Suzie kelihatan keberatan untuk tinggal di pusat itu, tetapi selepas dipujuk pemilik rumah perlindungan berkenaan, dia bersetuju menginap di situ dan menjalani kehidupan baru.

Wanita terbabit mengakui terdetik rancangan untuk menjual bayi dalam kandungannya itu selepas teruja dengan jumlah wang ditawarkan pasangan berkenaan.

Menceritakan lebih lanjut, menurut Suzie, dia didatangi pasangan suami isteri itu ketika melepak di Bukit Bintang dan mereka mendakwa sudah berkahwin, tetapi tidak dikurniakan anak.

“Pasangan itu menghampiri saya kerana perasan perut saya besar. Ketika itu, usia kandungan baru lima bulan.

“Saya bekerja sebagai GRO di sebuah kelab malam terkemuka, namun takdir mengubah hidup saya apabila berjumpa teman lelaki yang mendakwa mahu mengahwini dan mengubah diri saya kepada kehidupan lebih baik,” katanya ketika ditemui semula di rumah perlindungan itu.

Difahamkan, dia memilih jalan hitam dengan bekerja sebagai GRO selepas terpengaruh kehidupan mewah seorang rakan.

Tambahan pula, Suzie mendakwa dia dilahirkan dalam keluarga pincang dan tidak pernah menerima perhatian serta kasih sayang ibu dan bapa menyebabkannya keluar rumah dan memulakan hidup sendirian.

Menceritakan bagaimana dia boleh mengandung anak luar nikah, Suzie berkata semuanya bermula apabila mengenali seorang lelaki berusia 30-an di kelab malam tempatnya bekerja.

Selama dua tahun hubungan Suzie dan lelaki itu tidak ubah seperti pasangan suami isteri sehingga satu hari dia mengetahui lelaki terbabit sudah berkahwin.

“Saya menerima panggilan telefon daripada seorang wanita yang mendakwa isteri teman lelaki saya dan sebaik ditanyakan perkara itu, teman lelaki saya mengaku sudah berkahwin dan mempunyai dua anak.

“Hancur luluh hati ini apabila mengetahui perkara itu, namun kerana sayang kepadanya, saya bersabar sehingga satu hari saya disahkan hamil,” katanya.

Namun, apabila mengetahui perkara ‘gembira’ berkenaan, dia ditinggalkan lelaki terbabit kerana tidak percaya anak yang dikandungnya itu hasil hubungan cinta mereka.

Suzie yang pada mulanya mahu menggugurkan kandungannya ‘menyimpan’ janin terbabit kerana kononnya mahu teman lelaki bertanggungjawab, tetapi lain jadinya, sehinggalah didatangi pasangan berkenaan yang ingin membeli bayi itu.

Dia yang kini tinggal beberapa hari saja untuk bersalin, mengakui insaf dan tekad untuk membela bayinya itu sendiri selepas diberi suntikan semangat dan bimbingan agama sepanjang tempoh ditempatkan di rumah perlindungan berkenaan.

Rabu, Disember 08, 2010

Yang ke 200 Orang

Alhamdulillah. Harini ECHAM.COM dah mencatat jumlah pengikut yang ke 200 org. Lama gak wehhh nak dapat 200 orang ni. Kepada matika_love13 @ Mamat, terima kasih kerana sudi follow ECHAM.COM. Buat masa ni kawan belum follow Mamat lagi sbb nak try jadi yang ke 300 plak. Nampaknya kene wat pengawasan betul-betul dengan blog Mamat ni. Kalo tak kang terlepas plak nak jadi pengikut yang ke 300.. hehehhehe. Ehhh, arini bukan kawan sorang je yang ade pengikut ke 200 orang tapi Azzeyatin ade jugaklah. Rodong kawan AzMask ni pulok dapat follower yang ke 100. Tahniah... tahniah...


Bertemu Rodong Blogger

Baru balik dari Proton Shah Alam. Lepas siap meeting tadi kawan berjumpa dengan seorang lagi Rodong Blogger kita. Berasal dari Sg Koyan. Doh dekat wehh nak ke Cameron Highlands. Keknya bertambahlah sorang lagi rodong blogger yang kawan kenal. Nak tengok blog dia sila klik sini. Gambo tak dapat dipostkan sebab bukan majlis lepak-lepak sambil merase duit nufnang.. hahahhaha

18sx... Jgn Tiru Aksi Ini

Siapalah mak bapak budak ni yer... kahkahkah

Tok Kadi Haprak

Di sebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan (budak jaga lembu - bukan nama sebenar) :
Kadi : Hassan...
Pengantin Lelaki : Saya ustaz...
Kadi : Dengar baik2x ya Hassan... ."Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiii"
Pengantin Lelaki : "Aku terima nikahnya si Polan binti si Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiiii"
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi pertama)
Saksi Pertama : Sah
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi kedua)
Saksi Kedua : Sah
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi ketiga)
Saksi Ketiga : errrrr... .lontaran suara awak tidak jelas... saya tak dengar apa yg awak cakap... . pitching berterabur ke laut... keluar acuan terus,jiwa awak kosong... takde feel... . low note tak sampai, high note awak pulak... takde kawalan..sepatutnyaa ditahan... kasi sustain... falseto lemah... improvisation R&B awak tak menjadi... bughok bebenorr bunyinyee... .teknik ramify pun tak mantap... bunyi macam orang nak berak jerr... . satu jer yg saya suka... awak ade ciri2x seorang pesona bintang! awak boleh lebih berjaya sekiranya melakukan yg lebih terbaik!!!

Keh keh keh..... Nasib baik masa aku nikah tak kene camni. Kalo tak masuklah Metro keesokan harinya. TOK KADI meroyan sbb kene kerengga. kahkahkah....

Waktu Berniaga

Camni punya waktu berniaga pun ade. mmg 'cool' lah orang kabo.


Selasa, Disember 07, 2010

Tempatkan Dia di Syurga

Telemovie sempena 1 Muharam. Amat menyentuh hati bilamana seorang ibu yang telah tua sanggup membanting tulang dalam menyara keluarga walaupun mempunyai anak-anak lelaki yang telah dewasa. Si ibu mempunyai seorang anak yang cacat mental dan sawan. Tapi anak itulah yang terbaik berbanding anak-anak yang lain. Hargailah mak dan ayah kita selagi diorang ada. Al Fatihah untuk arwah mak. Semoga berada bersama para solehah.

Ahad, Disember 05, 2010

Email untuk Celcom

Talian Broadband kawan masih gila lagi. Jap2 ade line, jap-jap line terjun ke laut. Gampang betul CELCOM ni. Petang tadi hampir 15 minit bercakap dengan pegawai khidmat pelanggan. Sesekali dengar pegawai khidmat pelanggan tu mcm tgh ngantuk sgt sbb apa yg dia cakap pun kawan tak paham. Bila kawan tinggikan sikit suara ok balik suara dia. Macam biase, bila kol talian khidmat pelanggan anda akan disuruh restart pc, tanggalkan modem, tanggalkan simcard, pasang balik dan kalo ade connection dah dikira ok. Kalo camtu, kawan yang takde sijil dalam perkhidmatan komunikasi ni pun reti. Akibat masih tak ok, maka malam ni kawan telah menghantar satu email ke Celcom careline. Esok kita tengok apa plak dia balas.

Kepada: Celcom Careline

Saya adalah salah seorang pengguna Celcom Broadband pakej RM68 yang bernombor pendaftaran talian 019-2156394. Untuk pengetahuan pihak Celcom saya sekarang berada di Kuala Kubu Bharu, Selangor. Saya mula menggunakan perkhidmatan Celcom Broadband ini pada bulan Sept 2010 yang mana pada ketika itu saya beranggapan Celcom adalah yang terbaik diantara semua pembekal perkhidmatan jalur lebar di Malaysia. Malangnya selepas 3 bulan anggapan saya kepada perkhidmatan Celcom mula merosot. Perkhidmatan terbaik Celcom bagi saya kini tak lebih hanya khabar angin semata-mata.

Setiap hari saya melayari internet menggunakan Celcom Broadband sepenuhnya. Baik dirumah atau diluar dari rumah. Masalah sehingga hari ini ialah Broadband yang saya gunakan ini amatlah perlahan sehingga pada tahap kritikal yang mana saya langsung tidak boleh melayari Internet walaupun pada ketika itu saya berada dalam Wilayah Celcom. Setelah saya amati saya dapati ini disebabkan oleh ketiadaan dan ketidaktetapan signal semasa saya melayari internet. Sila rujuk kepada gambar yang dilampirkan.

Bagi pengetahuan pihak Celcom, saya beberapa kali pernah menelefon Talian Khidmat Pelanggan tapi malangnya masalah saya tetap berlanjutan. Setiap kali saya menelefon ke talian khidmat pelanggan tiada lain yang diminta oleh pegawai tersebut. 'Restart' komputer, tanggalkan modem dari komputer, tanggalkan simcard dan pasangkan balik. Apakah ini cara Celcom membantu dalam menyelesaikan masalah saya. Setiap bulan saya tak pernah terlupa atau terlepas pandang untuk membayar bil Celcom kerana saya tahu jika sehari saya lewat maka setiap harilah juga pihak Celcom memburu saya dengan menghantar pesanan melalui 'inbox' broadband dengan peringatan supaya membuat pembayaran dan jikalau tidak talian saya akan disekat. Harapan saya semoga pihak Celcom juga tidak terlepas pandang atau terlupa pandang dengan masalah saya ini.

Jangan sampai satu ketika nanti setiap pelanggan akan beranggapan Celcom hanya mengejar keuntungan semata-mata tapi jika dibandingkan dengan perkhidmatan ianya ibarat sampah.

Sekian

Hanisham Ab Halim
Kuala Kubu Bharu, Selangor.
Tel: 013-3563047
Email: hanisham79@gmail.com

Penipuan ala-ala CIPAN

Msg ni dari no ni +6285345359774

INFO!! Phone anda tlah Berjaya Menang RM17,000 dr Contest B'tuah "POWER ROOT" pin:ML15199LIVE di TV3 s'mlm pkl.23.30Sila Hub: 012-863-9928


Ayat tu kawan 'copy' bulat-bulat dari kotak peti surat henpon kawan. Mesej ni kawan terima pagi tadi. Nak tergelak pun ada dgn cara penipuan sekarang ni. Bukan apa, jangan kata nak masuk peraduan POWER ROOT, minum produk POWER ROOT pun kawan tak amalkan. Itu yang muskil tu. Baik betul kompeni ni sbb 'bermurah hati' bagi kawan RM17,000. Untuk pengetahuan semua, ini kali kedua kawan terima mesej yang serupa macam ni. Dia kabo pukul 11.30 malam semalam. Malam tadi kul 11.30 malam kawan ade depan TV tengah layan cerita Khilaf Jiwa. Kesian-kesian bila penipuan bangang camni tak menjadi. Esok nak try kol no kat atas tu lah. Nak tanyer ye ke kawan 'menang'... keh keh keh

Sabtu, Disember 04, 2010

CELCOM makin BAHALOL

Sejak 3 4 hari ini line CELCOM kawan makin jadi BAHALOL. Tak tau nak ngadu camne dah dengan Syarikat yang bernama CELCOM ni. Makin menjadi-jadi pulak kebodohan Syarikat CELCOM ni. Kepada staf-staf CELCOM yang ade baca tentang posting ni mintalah tolong buat sesuatu untuk bagi membolehkan kawan menggunakan internet dengan penuh hensem serta bergaya. Ini tidak jangankan nak bukak blog, nak bukak muka depan google pun kantoi. Semalam nak bukaklah blog, dr pagi sampai ke malam hancussss... Malam tadi ade jugak try upload gambo utk posting sbb dah lama sgt tak blh2 nak posting. Nak upload 5 keping gambo sempat kawan tido dulu. Boleh hancus semangat aku nak ber blog camni sbbkan Berukban Celcom ni. Baru sedap hati skang ni sbb boleh nampak ada peningkatan kat Lebai Nuffnang, sekali CELCOM plak buat hal. Hancussssssssss gua....


Khamis, Disember 02, 2010

Welcome

Harini dah hari ke 2 ditempat kerja baru. Semalam datang naik kereta. Arini datang dengan merempit. Perghhhh... baru kawan terase 80km tu jauh. Dekat-dekat 2 jam baru sampai. Turun dari rumoh 6.30 pagi sampai pulok dekat-dekat pukul 8.00 pagi. Mmg best... Kebas bontot bila turun dari motor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.