Rabu, September 21, 2011

Bukan senang nak senang

Assalammualaikum.

Fuhhhhh.. lame gile tak masuk blog ni. Jangan kata bersawang, saka pun boleh membiak kalo camni. Ni baru nak panas-panas badan balik dengan dunia blog sbb kadar kesibukan bekerja dah pun tamat pada 26/8/2011 yang lepas. Sekarang ni dah start bekerja sendiri tanpa ada apa-apa kongkongan lagi dari pihak majikan atau lebih tepatnya dah tak terikat dengan protokol kerja makan gaji. Mengambil keputusan meninggalkan dunia korporat bukan sesuatu yang mudah. Kerja didalam air cond, berkerusi empuk dan hanya menumpu kepada dunia pengurusan adalah sesuatu yang cukup selesa bagi aku tapi demi mencari sesuatu kelainan kini, aku dah mula berpanas dibawah terik mentari, berpeluh tapi aku puas sebab AKULAH PETANI......

9 Juri Propesional:

AzMask berkata...

Good Luck Echam... berbakti pada tanah pasti ada hasil yang lumayan satu hari nanti.. Kesabaran itu perlu..

Fadh berkata...

Semoga berjaya. Koi pn minat jugek nk jd usahawan tani nie. Nanti boleh laa ajor koi yak

Nizam berkata...

Tak sakit kepale kan.Yang penting rajin je...

Don Balon berkata...

Weh..aok balik dok gelangi ke? Call koi weh..
019-nanam loro sici limo papat sici songo..
mekasssey..

Echam berkata...

Azmask,
I'allah... Koi cuba yang terbaik..

Fadh,
Koi mengalu-alukan aok dtg tempat koi wehhh. Mmg tak menang tangan buat cendawan ni. Permintaan mmg tinggi. Tak rugi kalo buat.

Ijam,
Betul sgt wehhh.. Tido malam pun koi tak mikir pasei keje doh skang ni..

Don,
Esok koi tepon aok. Koi kat Nilai ni. Ade mase mohlah ke tempat koi.

Don Balon berkata...

Aok di nilai te 12 min je dari berananc, aok tok datanc rumoh koi, koi sengkeh kepala aok kuikui

((Koi pun dah tananc anggur, mula 1 hb 7 dulu..kuikui))

Aok nananc mender weh?

Don Balon berkata...

Weh..nananc cendawan weh..bukan berbakti pada tanih la kala gitu, bebakti pada abuk kayu kuikui..

Gonner2 pun koi doa aok berjaya weh..!!

Echam berkata...

Don,
Hahahahah... dekat ke wehhhh dgn berananc. Koi pun tak tau wehhh. Nanti ade mase koi lajok ke sane. Moh ler dtg kebun koi. Boleh merase cendawan fresh. Terbaikkkk.. dari ladang...

Yastro berkata...

Payoh le nk jumpe aok lepas nih...koi pn minat gak...tapi hati kecik laa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pesanan Penaja

Terima kasih kerana melayari ECHAM.COM. Segala apa yang disiarkan dihalaman ini adalah pandangan penulis semata-mata. Jika terdapat sebarang kekurangan sila abaikan.